Thursday, March 10, 2022

Uppsats för inlärningsstil

Uppsats för inlärningsstil



University of Iowa bibliotekskatalog. ognitive Theory of Learning Introduktion Den kognitiva teorin om lärande inlärningsstilsuppsats varit en del av utbildningen sedan sent, då en gestaltpsykolog fokuserade på frågan om gestaltundervisning och -inlärning, och vad det kunde erbjuda elever som inte lärde sig... Carton, J, inlärningsstilsuppsats. Utbildningsvecka Kvalitet räknas Spafinder rabattkuponger för hårklippningar. International journal of nursing education scholarship, 13 1 Education Course.





Uppsats om inlärningsstilar för dig



Även om de i början inte studerade hur de lärde sig, åstadkom de fortfarande många saker. Nu studerar vi hur vi lär oss så att vi förhoppningsvis kan lära oss mer effektivt för att åstadkomma inlärningsstilsuppsats bortom våra vildaste drömmar. Idag började jag lära mig stil inlärningsstilsuppsats i hopp om att lära mig mer om min inlärningsstilsuppsats inlärningsstilar så att jag kan förbättra mig själv. Idag i denna uppsats kommer vi att utforska inlärningsstilar som är lika med en föredragen kropp inlärningsstilsuppsats genom vilken man får information. De tre som är mest populära och utforskade är visuella, auditiva och kinestetiska. Att få kunskap om saker som ansluter till den verkliga världen som vi går i varje dag är av stort intresse för mig.


När jag sa det valde jag att ta en examen i folkhälsa eftersom det är något jag ser varje dag och blev väldigt fascinerad av. Mitt val att ta en examen kom också av att jag ville förbättra mig själv och människorna runt mig. En mycket viktig anledning till att jag ville skaffa min examen är att jag skulle kunna vara mer ekonomiskt kapabel att ge ett bekvämt liv för min familj. De två frågesporterna som jag gjorde idag var Felder och Soloman Quiz och Learning Styles Quiz. De båda gav mig en bra inblick i hur jag lär mig och förslag för att hjälpa mig att lära mig mer effektivt i alla lutande miljöer. Beställ anpassad uppsats Mina personliga lärstilar med gratis plagiatrapport. Frågesporten om lärstilar fokuserade på visuella, auditiva och kinestetiska inlärningsstilsuppsats stilar som gjorde det väldigt enkelt.


Efter att ha gjort det här frågesporten visade resultaten att jag var mer av en auditiv elev med sextiofyra procent. När det gäller visuell och kinestetisk inlärning låg båda procentsatserna på arton procent, så jag lutar definitivt mot en metod. Som en auditiv elev föredrar du att lära dig genom att lyssna och ofta minns orden du har hört i ditt sinne Penn State. Detta frågesport uppmärksammade mig på att när jag gjorde ett skriftligt test, inlärningsstilsuppsats, Jag är långsam på grund av att jag pratar till mig själv när du läser Penn State. Resultaten av frågesporterna som jag gjorde var mycket upplysande för mig eftersom jag var av tron ​​att jag verkligen inte lutade mot en inlärningsstil.


Jag gillar särskilt att det ger dig användbara tips om hur du kan lära dig bättre med de inlärningsstilar du har. Att göra frågesporten idag hjälpte mig att bättre förstå min inlärningsstil som jag vet kommer att hjälpa mig på vägen medan jag försöker lära mig vad som helst. Vad den här uppsatsen handlar om är att alla har olika sätt att lära sig, oavsett om det är auditivt, inlärningsstilsuppsats, avkännande eller reflekterande. Att veta hur jag lär mig kan vara ett mycket användbart verktyg för min framgång till helt min examen. Att göra en frågesport för att lära mig mer om min inlärningsstil visade sig vara mycket insiktsfull om min taktik när jag studerade. I slutändan är kunskap makt och att veta hur man häller det i ditt sinne med förståelse är ovärderligt, inlärningsstilsuppsats.


Den här uppsatsen skrevs av en studiekamrat. Du kan använda den som inlärningsstilsuppsats till exempel när du skriver din egen uppsats eller använd den som källa, men du måste citera den. Utforska hur människokroppen fungerar som en enhet i harmoni för att leva. Mina personliga inlärningsstilar. Gratis uppsatser - PhDessay. com, Apr 11, Accessed January 7, comApr Processen att utbilda sig själv kan vara en svår process. Det är om du inte förstår dina vanor och hur du lär dig och absorberar information. Tur i dessa. VAK-teorin är allmänt erkänd av lärare - särskilt de som rekommenderar accelererade inlärningstekniker - men tanken att vi tar emot information via olika lägen har funnits avsevärt.


Inlärningsstilar och personlighetstyper i en gruppdynamik När man arbetar i en gruppmiljö kommer man att möta olika människor som tänker, lär sig och agerar på olika sätt. I ordning. Lärstilar och den mest föredragna undervisningsmetoden bland andra sjuksköterskestudenter En grundexamen Uppsats för inlärningsstil Till fakulteten vid Institutet för omvårdnad Far Eastern University In Partial Fulfillment. VARK-analys Grand Canyon University VARK-analys VARK hänvisar till en specifik inlärningsstil, visuell, auditiv, läs- och skrivnings- och kinestetiska leaners. Studenters inlärningsstilsundersökningar Tracey Sullivan Grand Canyon University: SPE 25 september, introduktion Det finns olika betydelser för inlärningsstilar.


Vissa forskare har funnit att inlärningsstilar är det. Det finns cirka tre huvudinlärningsstilar. Dessa är visuella, som inkluderar de som lär sig genom att titta och se; auditiv och interpersonell, inlärningsstilsuppsats, inklusive de som lär sig genom att lyssna och diskutera. Många människor lär sig på olika sätt. Lärstilar är olika tillvägagångssätt eller sätt att lära. Det finns tre typer av inlärningsstilar. Människor tar emot, bearbetar, inlärningsstilsuppsats, och behålla information genom att använda. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse, inlärningsstilsuppsats. Doktoranduppsats Utbildning Lära Mina personliga lärstilar. Beställ originaluppsatsprov speciellt för dina uppdragsbehov. få anpassad uppsats. Analysera inlärningsstilsuppsatsen. Uppsatstyp Personlig. Lärstilar - VAK.


Inlärningsstilar och personlighetstyper i en gruppdynamik. Lärstilar och den mest föredragna undervisningsmetoden bland andra sjuksköterskestudenter. Vark: Pedagogisk psykologi och lärstilar. Elevens lärstilar, inlärningsstilsuppsats. Tre huvudsakliga inlärningsstilar. Lärstilar i utbildningsmiljön. Liknande ämnen Foto Analfabetism Karaktärsdrag Om jag hade en supermakt Harvard Mitt val Specialutbildning Mitt förespråkande Kvinnor Utbildning Om mig Motivation Utseende Universitet Undervisning Min dröm Löft Uppförande Känslor Ojämlikhet i utbildning Examen. Spara tid och låt våra verifierade experter hjälpa dig. Anställ författare.





uppsats om kommunikation



Garibaldi Ed. Washington, DC: National Education Association. Brophy, J. Och C. Att lära av undervisningen: ett utvecklingsperspektiv. Boston: Allyn och Bacon. Cannell, J. Nationellt normerade elementära prestationstest i USA:s offentliga skolor: hur alla femtio delstater ligger över det nationella genomsnittet. Daniels, WV: Vänner för utbildning. Lärstilar Inventering www. com mäter sju dimensioner av en persons inlärningspreferenser: visuell rumslig , auditiv hörsel -- musikalisk , verbal lingvistisk , fysisk kinestetisk , logisk matematisk , social interpersonell och ensam intrapersonell. Den här författaren fick relativt höga poäng inom områdena logiska, visuella, verbala och ensamma preferenser som fick lägst poäng på den musikaliska skalan.


Vad detta betyder är att ämnet tenderar att gynna traditionella sätt att lära sig, föredrar att lära sig ensam, men det fanns också ett högt betyg på den sociala skalan, och föredrar inte att använda ramsor eller musikaliska - typ mnemonics eller minnesstrategier lika mycket. The Learning Styles Inventory är ett intressant sätt att förstå hur en person försöker närma sig lärande och akademiker och skulle vara... Referenser Gardner, H. sinnesstämningar. New York: Basic Books. Jones, P. Introduktion av neuropedagogisk forskning. Kaufman, A. IQ-testning New York: Springer. Inlärningsstilar-inventeringen. Omvänt finns det instruktörer som ser lektioner som viktiga för undervisningen i de mest abstrakta, komplexa begreppen. Att överbrygga dessa två polariserande perspektiv på hur man framgångsrikt lär ut det mest utmanande materialet i en kurs är behovet av att definiera ställningsprestandamål av eleven för att mäta effektiviteten av distansundervisning personlig undervisning Halttunen, Förmedlingen av dessa två ytterligheter visar att för de mest komplexa begrepp i en statistikkurs lärdes ut mer effektivt genom byggnadsställningar eftersom distansutbildningsverktyg gjorde det möjligt för eleverna att kontinuerligt granska begrepp som de inte var bekanta med.


Ställningar gjorde det möjligt för elever att aktivt lära sig, uppfylla deras behov av autonomi i inlärningsprocessen, förutom att ge dem behärskning över presentationen av koncept online också. term retention av statistiska begrepp som ett resultat Kartha, Referenser Kevin Cashman. Sju strategier för att behärska ledarskap inifrån och ut. Kai Halttunen. Ställningsprestanda i IR-instruktion: utforska inlärningsupplevelser och prestanda i två inlärningsmiljöer. Journal of Information Science, 29 5 , CP Kartha. Lärande företagsstatistik: Online vs traditionellt.


The Business Review, Cambridge, 5 1 , Najjar, M. Om byggnadsställningar Adaptiva undervisningsuppmaningar inom virtuella labb. International Journal of Distance Education Technologies, 6 2 , Teaching Methods I den här frågan använder jag en uppgift att sätta ihop flera olika sorters komponenter till en hylla som jag nyligen köpte från Ikea. Inuti paketet hittade jag ett schema med instruktioner för att montera olika delar av hyllan. Med lite svårighet kunde jag sätta ihop komponenterna i hyllan, även om det tog mig ungefär en och en halv timme. Genom att läsa Howard Garders mått på multipel intelligens tror jag att jag är ganska bekväm med logisk-matematisk intelligens och inlärningsstilar för rumslig intelligens, eftersom båda dessa stilar krävdes i min sammansättning av komponenterna i hyllan.


Logisk-matematisk gör det möjligt för individer att använda och uppskatta abstrakta relationer; och rumslig intelligens gör det möjligt för människor att uppfatta visuell eller rumslig information, att omvandla denna information och att återskapa visuella bilder från minnet. Att lära ut montering av komponenter i en hylla är svårt att förstå genom... Min sekvenspoäng är 33, min exakta poäng är 35, min tekniska poäng är 17 och min Confluent poäng är. Till exempel försökte någon visa mig hur en gadget fungerade och jag ställde in dem. Men jag uppskattar vikten av sekventiell inlärning, schemaläggning och metodik.


När jag får en uppsättning instruktioner som jag förstår är jag villig att följa dem så länge jag förstår syftet med metoderna. Jag kan också vara systematisk i mitt förhållningssätt, vilket också är anledningen till att jag fick högt betyg på Sequence learning. Min man gjorde annorlunda poäng än jag på LCI, med nästan motsatta resultat från mitt. Mest anmärkningsvärt är att han använder teknisk inlärning första poäng på 33 , medan jag undviker det poäng av Han använder precision endast efter behov poäng på 22 , medan jag använder det första poäng av Även om tekniskt sett hans sekvenspoäng är för att använda det efter behov, gjorde han nästan poäng tillräckligt lågt på poängen för sekventiell inlärning 18 för att undvika det.


Jag använder sekvens första poäng av Den huvudsakliga likheten mellan min man och mig är med sammanflöde; vi fick samma poäng båda två med en poäng på 25, precis på gränsen till att använda den först. Att reflektera över våra likheter och olikheter kan kasta ljus över våra kommunikationsmönster. Vi uppskattar båda att göra saker på vårt eget sätt, även om vi uppskattar att lära av andra människor. Att hitta en gemensam grund och harmoni är viktigt, och det är förmodligen därför... Förälders engagemang Föräldrarnas engagemang är en avgörande komponent för att förbättra lärande och utveckling för elever, särskilt döva och hörselskadade elever. För döva och hörselskadade elever är deras föräldrars deltagande i inlärningsprocessen avgörande på grund av deras unika inlärningsbehov och stilar.


Föräldramedverkan avser aktivt, kontinuerligt engagemang av en primär vårdgivare eller förälder i utbildningen av sina barn. Att välja den mest effektiva stilen som relaterar till ens individuella personlighet är mycket användbart när det gäller att öka ens inlärningsstyrkor. Jag har personligen funnit att i verkligheten kombinerar de flesta människor ett antal inlärningsstilar för att utveckla sitt unika förhållningssätt till lärande. Ur mitt perspektiv har jag funnit att en kombination av både fantasifulla och analytiska inlärningsstilar passar mina behov bäst. Tyngdpunkten i mitt förhållningssätt ligger dock på den fantasifulla stilen eftersom jag är mer bekväm med en inlärningsstil som utforskar olika källor och syn på verkligheten på ett diskursivt och öppet sätt. Samtidigt är det mer övervägda och noggranna analytiska tillvägagångssättet också användbart eftersom det tenderar att "jorda" en i verkligheten.


referenser Durbin G. Lärstilar. mhtml www. Referenser Durbin G. Att förstå lärstilar. Skoladministratör, 51, 8. Hämtad februari 26, , från Questia databas:. Inlärningsstilar och inlärningsmetoder I allmänhet erkänner psykologiska teoretiker och pedagoger att inlärning sker ganska olika hos olika individer. Det finns många teorier om hur människor lär sig, och en av de vanligaste är Kolbs Learning Style Inventory LSI , som kategoriserar lärande enligt följande breda distinktioner: Konkret Uppleva eller överväga saker på det sätt som de presenteras; Abstrakt konceptualisering eller att betrakta saker som idéer och teorier som representerar eller införlivar det som representeras; Aktivt experiment eller att forma slutsatser baserat på vad som representeras och genomföra experiment för att bekräfta dessa slutsatser; och effektiv observation eller bestämmande...


Referenser Akkoyunlu, B. En studie av elevers uppfattningar i en blandad inlärningsmiljö baserad på olika inlärningsstilar. Chickering, A. Tillämpa de sju principerna för god praxis i grundutbildning. Nya anvisningar för undervisning och inlärning. Visuella elever tycker naturligtvis inte om att läsa böcker som auditiva elever skulle göra, eftersom skriftlig information mestadels bearbetas i sinnets öron snarare än genom att visualisera texten. Slutligen kommer en kinestetisk eller taktil elev huvudsakligen att lära sig information genom beröring och rörelse. Med andra ord skulle kinestetiska elever njuta av praktiska laborationer mer än en rutinföreläsning.


De gillar också att simulera händelser för att förstå dem bättre. Conner, pg 47] Fördelar med att känna till inlärningsstilen Nu när vi har sett dominansen av olika modaliteter som resulterar i olika inlärningsstilar bland elever, är det relevant att förstå konsekvenserna av sådana skillnader i sammanhanget för deras akademiska prestationer. Bibliografi 1 Marcia L. Conner, "Lär dig mer nu: 10 enkla steg för att lära sig bättre, smartare och snabbare", 2 Richard M. pdf 3 Donna Walker Tileston, 10 Best Teaching Practices: How Brain Research, Learning Styles and Standards Define Teaching Competences', publicerad av Corwin Press.


Lärstilar Teorin om Honey och Mumford, beskriver stilar och inlärningsstrategier. Den innehåller mycket av teorin om Kolbs inlärningscykel, vilket gör den mer begriplig. Det är viktigt att diskutera dessa strategier med eleverna. Marsick och atkins, detta gör det möjligt för läraren att bli medveten om behovet av att variera sin undervisning eftersom de inte existerar i universellt, det låter också eleverna inse att alla lär sig olika. Så dess dominerande inlärningsstrategier kan påverka dess arbetssätt och studentpersonal kan sedan optimera dem. Det kan också bli mer självförtroende. Honey och Mumford tar ifrån Kolb idén om en upplevelsebaserad inlärningsmodell i fyra stadier som de kallar: erfarenhet, avkastning på erfarenhet, dra slutsatser och planering.


aring och Evans, p Enligt dem har varje fas specifika beteenden och attityder och är viktig för att framgångsrikt slutföra själva inlärningsprocessen. Verk som citeras Lam, Y. Marquardt, M. Action learning in action: Förvandla problem och människor för organisatoriskt lärande i världsklass. Palo Alto, CA: Davies-Black Publishing, , pp Marsick, V. Att visa värdet av en organisations lärandekultur: The Dimensions of Learning Organisations Questionnaire, Advances in Developing Human Resources, 5, pp Evans, C. Och Graff, M. inlärningsstilsbedömningstest på internet för att se om de stämmer överens med vad jag trodde min inlärningsstil var.


Webbplatsen hette Learning Styles Online och priset var helt rätt för mig -- det var gratis. Denna rapport är en snabb sammanfattning av testresultaten och min åsikt om de var korrekta eller inte. Lärstilar är helt enkelt olika tillvägagångssätt eller sätt att lära. Lärstilar online, synen var mycket informativ i den meningen att de också gav detaljerade förklaringar av de olika inlärningsstilarna och även insikter i vad varje personalstil kan sträva efter att bli när de växer upp. Till att börja med finns det specifika typer av inlärningsstilar för att ytterligare ge detaljer och insikt i det undermedvetna.


Typerna av elever delas in i tre kategorier: Visuella elever som lär sig genom de visuella aspekterna av syn och tolkning av kroppsspråk... Referenser Lärstilar online. Inlärningsstilar Special Ed Standard efektivt papper om elevers skillnader och inlärningsstilar Denna uppsats ger en kort översikt över olika inlärningsstilar och de typer av anpassningar lärare kan göra i klassrummet. Lärstilar: En översikt "Elever lär sig på många sätt -- genom att se och höra; reflektera och agera; resonera logiskt och intuitivt; memorera och visualisera och rita analogier och bygga matematiska modeller; stadigt och i pass och start.


Undervisningsmetoderna varierar också. Vissa instruktörer föreläser, andra demonstrerar eller diskuterar; vissa fokuserar på principer och andra på tillämpningar; vissa betonar minne och andra förståelse" Felder Tanken på att använda flera metoder för att lära ut samma material har blivit mer och mer populärt eftersom lärare är medvetna om de olika inlärningsstilar eleverna uppvisar. Vissa auditiva elever lär sig bäst genom att lyssna; elever som är visuella elever kan lära sig bäst om läraren använder grafer och... Referenser Felder, Richard M. Ingenjörsutbildning, 78 7 , pdf Förstå olika lärstilar. På samma sätt, om min arbetsplats involverar fysiskt arbete, kommer jag inte riktigt att klara mig lika bra som vissa andra.


Jag skulle hellre sitta ner med några kollegor och komma på vad som måste göras än att springa runt och ta reda på det allt eftersom. Dessa bedömningar av mina personliga styrkor och svagheter väcker frågan: Hur kan jag använda detta test för att göra mig till en bättre chef? Svaret är uppenbart, arbeta på mina svagheter. Som chef kommer jag att behöva förstå och samarbeta bra med mina medarbetare, och på den avdelningen är jag verkligen kompetent. Men för att vara en fullständigt kompetent chef måste jag lära mig att vara fysisk och bättre kunna visualisera planer och idéer. Svaret på att bli mer fysiskt är uppenbart: lär dig att arbeta med mina händer.


På arbetsplatsen måste jag kunna... För lärare i språk och läskunnighet, konst och fysisk fostran är denna process nästan viktigare, eftersom eleverna förmodligen kommer till dessa klasser med förutbestämda föreställningar baserade på deras inlärningsstil. Till exempel, en student som inte är en kinestetisk lärande min rynka pannan på idrott. Av denna anledning bör lärare som undervisar i idrott se till att använda en mängd olika visuella, auditiva och andra metoder i samband med sin fysiska undervisning för att engagera alla elever. Vissa idrottslärare kan göra detta genom att inkludera bild- eller ljusshower och musik.


Även i studien av musik, föreslår Locklear att olika inlärningsstilar kan användas. I själva verket föreslår hon att "nedsänkning av musikklasser på ett positivt sätt kan ta itu med många av de problem som lärare delar", inklusive införlivandet av olika inlärningsstilar. Att använda musik för att lära ut läskunnighet, eftersom båda disciplinerna är "symboliska" är dessutom ett sätt... Verk som citeras Locklear, S. Forskningsbaserad motivering för Highline School District Elementary and Secondary School Music Problems. Hämtad februari 12, , från New Horizons for Learning. htm Peng, L. Tillämpa inlärningsstilar i undervisningsstrategier. Hämtad februari 12, , från National University of Singapore. Community Colleges in America I och , ett dussin stora rapporter om USA:s skolor publicerades.


Alla betonade behovet av "excellens" inom utbildning. Dessa rapporter är föremål för: Excellence in Education: Perspectives on Policy and Practice. Rapporterna om högre utbildning publicerades av The BusinessHigher Education Forum och ansåg att högre utbildning inte kunde utbilda skickliga chefer och tekniker som de trodde att industrin behövde. Det intuitiva greppet om problem och... Verk som citeras Altbach, Philip G. Kelly och Lois Weis, red. Excellence in Education: Perspectives on Policy and Practice. Buffalo, NY: Prometheus Books, Baker, George A. En handbok om Community College i Amerika: dess historia, uppdrag och ledning.


Westport, CT: Greenwood Press, Diaz, David P. Miller, Richard I. Utvärdera, förbättra och bedöma fakultetsprestationer i tvååriga högskolor. Studenters lärstilar ritar för att lära -- verkliga problem En universitetsinstruktör som försöker intressera och motivera studenter genom en föreläsning är ibland på tunn is när det gäller att hålla elevernas uppmärksamhet. Därför åligger det den alerta samtida instruktören att presentera mycket relevant material på ett sätt som engagerar eleverna samtidigt som de inser att det finns väldigt olika inlärningsstilar. Ändå är instruktörens uppgift att presentera information som hjälper eleven att utveckla färdigheter i kritiskt tänkande - och hjälper eleven att lära sig att lösa problem.


Det finns många aspekter av den livsviktiga miljöfrågan om klimatförändringar, och alla aspekter av denna fråga ropar efter klarhet. En instruktör kan skapa en värdig aktivitet -- som informerar samtidigt som den stimulerar -- från olika synsätt på klimatförändringar. I den här uppsatsen är betoningen på att skriva för att lära-uppgifter relevanta... Arbetar citerad mellanstatlig panel om klimatförändringar. Nilson, L. Undervisning när den är som bäst. En forskningsbaserad resurs för högskoleinstruktörer. San Francisco, Kalifornien: Jossey-Bass. Lärstilar Baserat på Kolbs modell av lärstilar är jag en diverger. Det betyder att jag är orienterad mot reflekterande observation snarare än aktivt experimenterande -- starkt i mitt fall -- och jag är också lite orienterad mot konkret erfarenhet framför abstrakt konceptualisering.


Det som kännetecknar inlärningsstilen Diverger är att jag uppfattar information konkret, men bearbetar reflekterande. Så jag är fantasifull, tror på min egen erfarenhet och är en insiktstänkare Kolb, när jag tänkte på hur jag skulle lära mig att plantera en rosenträdgård antar jag att det första är att jag tänkte på det. Jag antar att någon som är mer orienterad mot aktiva experiment kanske bara dyker in och börjar gräva och ta reda på detaljerna allt eftersom. För mig gick jag direkt till Internet för att få en lista över saker att göra och en lista över fallgropar att se upp...


Referenser Kolb, D. Kolbs modell av lärstilar. LifeCircle Inc.. html Ingen författare. Kolbs lärstilar. Affärsbollar. Personliga lärstilar Inlärningsstil Efter att ha fyllt i VAK-enkäten har jag lärt mig att av de fyra typerna av elever har jag starka tendenser till tre av de fyra typerna. Dessutom, med en poäng mycket nära de två första kategorierna, är jag också en kinestetisk elev. Slutligen, med lägst poäng, är jag en fonetisk elev. Jämfört med hur jag uppfattar mina egna inlärningsstilar utanför den här enkäten, håller jag till största delen med. Jag tror att jag mest är en visuell och kinestetisk elev. Jag lär mig genom att läsa och skriva, såväl som genom ljud, men inte lika mycket. De är inte så mycket jag föredrar att lära mig, men jag kan inte förneka att de aspekterna hjälper min förståelse.


Vissa människor är inte de bästa på att tala inför publik eller ge instruktioner, och det är därför jag... Referenser: Advanology. Den visuellt-spatiala inlärningsstilen. LangVid språkträning. Studiestil: Taktil-kinestetiska elever. Studieguruer. Studieråd för läs- och skrivstudenter. Jämför dina föredragna inlärningsstrategier med de identifierade strategierna för din inlärningsstil. Bedöm hur detta kommer att förändra ditt sätt att studera, om något. Sammanfatta din analys av denna övning i ett papper, ord. inkludera följande: 1. Ge en sammanfattning av din inlärningsstil.


Lista dina föredragna inlärningsstrategier. Jämför dina föredragna inlärningsstrategier med de identifierade strategierna för din föredragna inlärningsstil. Bedöm eventuella förändringar du behöver göra i dina studievanor. Dessutom, "lärande äger rum inom och påverkas av den studerandes kulturella sammanhang. Reflektion Pallapu-forskningen är begränsad. Forskningsurvalet är litet och inte tillräckligt varierat, eftersom 21 av de 22 deltagarna var kvinnor och alla var kaukasiska. Resultaten tyder dock på att inlärningsstilar varierar även inom en annars eller till synes homogen population. Pallapu-forskningen är viktig eftersom den visar att kön och etnicitet inte nödvändigtvis är de viktigaste faktorerna för lärande. Även om kön och etnicitet är viktiga och på något sätt kan vara korrelerade med inlärningsstilar, visar Pallapu att inlärningsstilar är oberoende av kulturell bakgrund och kön.


Lärare som antar att kön och etnicitet nödvändigtvis påverkar inlärningsstilar kan vara felaktiga. I ett homogent klassrum kan lärare frestas att undervisa... Pallapu-forskningen tyder också på att eleverna borde bli mer medvetna om sina egna inlärningsstilar. Jag skulle vilja utvärdera mina elevers inlärningsstilar innan jag skapar klassmaterial. Efter att ha gjort det kan jag låta mina elever veta vad de har för inlärningsstilar. Detta kommer att hjälpa dem inte bara i mitt klassrum utan i alla deras klasser. Till exempel kommer elever som är medvetna om att de är verbala elever att uppmuntras att gå med i studiegrupper och skriva om vad de lär sig i skolan. Studenter som är medvetna om att de är visuella elever kommer att uppmuntras att införliva material som inkluderar visuella element som grafer.


Enligt Pallapu presterar visuella elever bättre och får bättre betyg än verbala elever. Detta tyder på att lärare inte är tillräckligt uppmärksamma på vad verbala elever behöver. Andra inlärningsstilar kan också behöva beaktas för att skapa ett mer verkligt mångsidigt klassrum som hjälper alla elever att uppnå sin högsta potential. Pallapu, Prasanthi. Höstens individuella inlärningsstil Denna rapport är en självutvärdering och återspegling av min personliga inlärningsstil. Rapporten bedömer mina styrkor och möjligheter till tillväxt samt skapar en förbättringsstrategi som enbart är baserad på resultaten av min inlärningsstilsbedömning.


Genom en gratis webbplats för inlärningsstil på internet upptäckte jag att min inlärningsstil kallas Interpersonell intelligens. Rapporten kommer också att ge lite bakgrund om de olika lärstilarna och ge en grov definition. Inlärningsstilar Inlärningsstilar är de grundläggande sätt som människor är programmerade för att bäst lära sig. Det finns olika sätt eller stilar att lära sig och varje man, kvinna och barn har antingen en specifik stil eller en kombination av stilar som hjälper dem att skaffa sig kunskap och erfarenheter. Denna information är bra för lärare och föräldrar eftersom om ett barn är aktivt engagerat i inlärningsprocessen tenderar det att känna sig mer självförtroende och därför...


Referenser Blackmore, Jessica. Pedagogik: Lärstilar. html Introduktion. Följande är Hofstedes fyra kategorier och vad de mäter: Power Distance PD är "den utsträckning i vilken de mindre mäktiga medlemmarna av institutioner och organisationer i ett land förväntar sig och accepterar att makten är ojämnt fördelad" Hofstede med en liten PD betyder mer jämlikhet i samhället , och en stor PD betyder mindre. Individualism ID definierar om samhället förväntar sig att människor ska ta hand om sig själva eller inte. Dess motsats är kollektivism, som Hofstede definierar som "i vilken utsträckning människor i ett samhälle från födseln och framåt är integrerade i starka, sammanhållna in-grupper, som under hela människors liv fortsätter att skydda dem i utbyte mot obestridlig lojalitet.


Hög MA betyder att män ska vara "häftiga, tuffa och fokuserade på materiell framgång; kvinnor ska vara mer blygsamma, ömma och bekymrade över livskvaliteten" Hofstede Referenser Al-Mekhalfi, A. Instruktionsmedia för lärares förberedelse. International Journal of Instructional Media, 28 2 , arabvärlden Geert Hofstede Cultural Dimensions. shtml Australien. Hämtad 29 januari, kl. Detsamma gäller om jag tittar på en instruktionsvideo. Till exempel skulle jag kunna tänka på exempel när jag tittar på videon, vilket gör processen taktil.


På min egen tid kunde jag omvandla mina exempel till ett tal om ämnet. Återigen, detta skulle innebära att jag använder alla mina tre stilar och lär mig så effektivt som möjligt. Det finns också en möjlighet att förbättra mitt sätt att studera genom att använda alla mina tre inlärningsstilar. Utmaningen är att hitta sätt att lära och studera som använder alla tre stilar. Jag skulle till exempel kunna studera med en partner och använda diskussion för att göra processen auditiv. Jag kunde också genomföra praktiska projekt relaterade till ämnet med en studiepartner, vilket skulle göra processen taktil. Slutligen, om projektet har en visuell komponent, kommer detta också att göra processen visuell och kommer att innebära... Referenser Dryden, G.


Inlärningsrevolutionen. Network Educational Press Ltd. Gross, R. Högsta lärande. New York: Penguin. Sarasin, L. Lärstilsperspektiv: Inverkan i klassrummet. Madison, WI: Atwood Publishing. Sims, R. Vikten av inlärningsstilar: Förstå konsekvenserna för lärande, kursdesign och utbildning. Taktil inlärningsstil är en stil som innebär att lära sig genom att röra eller göra saker. Taktila elever kan ha lättare att göra en modell än att bara läsa eller titta i boken. Taktila elever föredrar att röra vid informationen genom att vara kreativa. Jag känner att jag främst är en visuell elev.


I många av mina klasser, särskilt matematik och naturvetenskap, behöver jag en lärobok för att kunna följa med. Det är lättare för mig att lära mig genom att se exempel skrivna tydligt och steg-för-steg, snarare än att höra en instruktör berätta för mig varje steg. Jag studerar också genom att skriva ut anteckningar eller göra studiekort. Det är svårare för mig att lära mig genom att lyssna bara för att mina tankar ofta vandrar och jag inte är uppmärksam. Det är också svårare för mig att lära mig genom att experimentera eftersom jag blir uttråkad och inte avslutar projektet. Tillsammans med inlärningsstilar finns multipel intelligens. Det finns åtta olika former av olika intelligens, alla på något sätt knutna till åtminstone en av de tre huvudsakliga inlärningsstilarna.


De åtta bitarna av intelligens är Fortsätt läsa den här uppsatsen Fortsätt läsa. Även om de i början inte studerade hur de lärde sig, åstadkom de fortfarande många saker. Nu studerar vi hur vi lär oss så att vi förhoppningsvis kan lära oss mer effektivt för att åstadkomma saker bortom våra vildaste drömmar. Idag började jag med inlärningsstilsquiz i hopp om att lära mig mer om mina personliga inlärningsstilar så att jag kan förbättra mig själv. Idag i denna uppsats kommer vi att utforska inlärningsstilar som är likställt med ett föredraget kroppsligt sinne genom vilket man får information. De tre som är mest populära och utforskade är visuella, auditiva och kinestetiska. Att få kunskap om saker som ansluter till den verkliga världen som vi går i varje dag är av stort intresse för mig. När jag sa det valde jag att ta en examen i folkhälsa, eftersom det är något jag ser varje dag och blev väldigt fascinerad av.


Mitt val att ta en examen kom också av att jag ville förbättra mig själv och människorna runt mig. En mycket viktig anledning till att jag ville skaffa min examen är att jag skulle kunna vara mer ekonomiskt kapabel att ge ett bekvämt liv för min familj. De två frågesporterna som jag gjorde idag var Felder och Soloman Quiz och Learning Styles Quiz. De båda gav mig en bra inblick i hur jag lär mig och förslag för att hjälpa mig att lära mig mer effektivt i alla lutande miljöer. Beställ anpassad uppsats Mina personliga lärstilar med gratis plagiatrapport. Inlärningsstilsfrågesporten fokuserade på visuella, auditiva och kinestetiska inlärningsstilar vilket gjorde det väldigt enkelt. Efter att ha gjort det här frågesporten visade resultaten att jag var mer av en auditiv elev med sextiofyra procent.


När det gäller visuell och kinestetisk inlärning låg båda procentsatserna på arton procent, så jag lutar definitivt mot en metod. Som en auditiv elev föredrar du att lära dig genom att lyssna och kommer ofta ihåg orden du har hört i ditt sinne Penn State. Detta frågesport gjorde mig uppmärksam på att jag är långsam när jag tar ett skriftligt prov eftersom jag pratar med mig själv när du läser Penn State, resultaten av frågesporterna som jag gjorde var mycket upplysande för mig eftersom jag var av tron ​​att jag verkligen inte lutade mot en inlärningsstil.


Jag gillar särskilt att det ger dig användbara tips om hur du kan lära dig bättre med de inlärningsstilar du har. Att göra frågesporten idag hjälpte mig att bättre förstå min inlärningsstil som jag vet kommer att hjälpa mig på vägen medan jag försöker lära mig vad som helst. I grund och botten handlar den här uppsatsen om att alla har olika sätt att lära sig oavsett om det är auditivt, avkännande eller reflekterande.

No comments:

Post a Comment