Wednesday, December 15, 2021

Avslutningsuppsats om dödshjälp

Avslutningsuppsats om dödshjälp



Skicka in ditt papper. Avslutningsuppsats om dödshjälp beslut om en person […]. Dessa är alla första världens länder som värdesätter frihet och jag starkt […]. Inget skitsnack!! Alla har privata rättigheter att bestämma sig för att stanna eller ge upp livet.





Dödshjälp Argumenterande essä exempel



Häftiga överläggningar om livets helighet har varit allmän egendom under lång tid. Avslutningsuppsats om dödshjälp nationer runt om i världen har varit uppslukade i stridigheter med eutanasi slutsats uppsats kyrkliga och medborgerliga rättighetsorganisationer om många etiska och moraliska aspekter av den lagstiftning de stiftar. Avslutningsuppsats om dödshjälp sådana frågor är dödshjälp, vilket även om det är det eutanasi slutsats uppsats accepterat i vissa länder, möter den fortfarande akut kritik från det religiösa området, eutanasi slutsats uppsats. Men denna uppfattning har inte varit fallet eftersom ett växande antal nationer har blivit ganska tillmötesgående när det gäller legalisering av dödshjälp. Därför försöker denna uppsats att undersöka begreppet dödshjälp heltäckande i syfte att belysa dess brister till slutsatsen att det är ett begrepp som inte är värt den uppmärksamhet det får.


För att förstå kärnan i övervägandena i denna uppsats är det viktigt att först förstå vad termen dödshjälp betyder och ta med denna innebörd i sammanhanget för denna uppsats. Den engelska versionen av ordet myntades alltså från de två grekiska orden. Ordet har sedan dess fått stor uppmärksamhet från olika personer och som sådant, eutanasi slutsats uppsats, Det finns många definitioner av ordet. Definitionerna kan variera beroende på spelarna i kedjan av åtgärder som så småningom kulminerar i den lidandes död.


Dödshjälp har blivit ett mångfacetterat begrepp som behöver en komplex definition för att rymma alla dess aspekter, eutanasi slutsats uppsats. En sådan definition ska dock inte eftersträvas i denna uppsats. istället ska termens olika aspekter övervägas systematiskt för att få en helhetsförståelse av termen innan den diskuteras. Dödshjälp finns i flera former som alla har definitioner. För syftet med denna uppsats, eutanasi slutsats uppsats, alla dessa former av dödshjälp ska tillämpas så att när termen dödshjälp nämns kan någon eller alla termer vara i referens. Befintlig litteratur indikerar att det finns ett växande allmänintresse för dödshjälp. Denna observation visar det eutanasi slutsats uppsats massorna blir alltmer medvetna om tanken att de frivilligt kan söka uppsägning av livet under omständigheter under vilka de känner att de lider utan goda skäl.


Han anger inte om han levererade injektionen eller inte, men poängen att notera från denna incident är att först skrev författaren artikeln för ungefär två decennier sedan och redan då hade begäran gjorts fem år tidigare. För det andra tog patienten initiativ till en sådan begäran och var beredd att kompensera ganska rimligt för tjänsten. Studier som genomfördes ungefär samtidigt i Colorado och San Francisco avslöjade att 59 procent av läkarna i Colorado skulle ge en dödlig injektion till en patient under vissa tillstånd, medan 70 procent av läkarna skulle göra detsamma i San Francisco Terry. föreställde sig vad som för närvarande äger rum bakom kulisserna inom det medicinska området med de många påfrestningar i livet som pressar den nuvarande generationen.


Med största sannolikhet kan situationen bara bli värre. Genom att använda denna incident som en referenspunkt kan man dra slutsatsen att det medicinska området för närvarande är översvämmat av fall av människor som betalar bitar av pengar för att underlätta uppsägningen av sina liv. Med den allt mer antagonistiska karaktären hos mänskliga relationer när det blir klart att man kan döda genom att helt enkelt använda sig av en läkare, betyder det eutanasi slutsats uppsats så många människor dör i förtid i eutanasis namn Hurst och Avslutningsuppsats om dödshjälp Denna aspekt äventyrar livets helighet i hög grad eftersom livet bör överlåtas till dess författare att bestämma dess kurs, eutanasi slutsats uppsats. Det medicinska området är ett område som bör styras av strikta etiska koder som alla dess utövare och praktikanter bör vara fullt medvetna om hela tiden så länge de verkar inom detta område.


Detta påstående gäller eftersom fältet spelar en avgörande roll för att bevara liv, och därmed säkerställa att människor lever så länge som praktiskt möjligt, eutanasi slutsats uppsats. Det är verkligen ett ädelt fält; Emellertid har tillkomsten av dödshjälpsdebatten stört de grundläggande övertygelser och trossystem som har styrt detta område under lång tid. Denna observation gäller både för utövaren i fältet och praktikanten som förbereder sig för fältet. Noterbart, i båda fallen är konsekvenserna inte bra för det medicinska området. Den utbildning som läkare eller läkarstudenter får är förankrad i Hippocratic Injunction, dvs.


Om dödshjälp legaliseras för länder där det fortfarande är olagligt så skulle kärnan i medicinsk utbildning vara förgäves eftersom läkaren förväntas administrera den dödliga behandlingen. De bördor som läkarna för närvarande axlar är mer än tillräckliga för dem så att om något tillägg görs kan det som kan följa överraska många. Det överdrivna trycket kan få läkare att göra det på sig själva för att få slut på sitt elände istället för att utföra dödshjälp på andra människor. Att förvänta sig att en läkare ska kämpa för att bevara liv och samtidigt avsluta vissa liv är en motsägelse mellan roller och det medicinska området skulle vara en enda röra Grewal et al.


Anledningen till detta är att det finns en viss nivå av tillit i relationen eutanasi slutsats uppsats patienten eller dennes familj och läkaren Grewal et al. Detta element är förtroendet för att patientens hälsotillstånd skulle kunna förbättras genom att söka sådan vård. Detta förhållande skulle förändras om läkaren också var den juridiskt hyllade livsavbrytaren, vilket i grunden skulle vara ett brott mot det förtroende som förmodas råda mellan läkare och patienter. Under sådana omständigheter kommer ingen att anförtro sina nära och käras liv till läkare, och det kan leda till en kaotisk situation, vilket inte är önskvärt på något sätt.


Utöver sådana implikationer kan dödshjälp få långtgående konsekvenser inom medicinsk forskning. Anledningen till att det administreras, som härleds från dess definition, eutanasi slutsats uppsats, är att lindra lidandet för en obotligt sjuk patient. Det medicinska forskningsfältet har täckt stora milstolpar i det förflutna och upptäckt botemedel mot alla möjliga sjukdomar, eutanasi slutsats uppsats. För en dödlig sjukdom eutanasi slutsats uppsats finns, pågår medicinsk forskning i området för att upptäcka botemedlet. Men när det står klart att det i lagen föreskrivs att dödssjukas liv ska upphöra, är innebörden att forskaren kanske inte är motiverad att bedriva forskning med kraft.


Dödshjälp har med andra ord potentialen att undergräva omfattningen av dödande forskning inom området och därmed påverka hela medicinområdet. Relationen mellan kyrkan och dödshjälpsdebatten har varit antagonistisk sedan antiken. Kyrkan, som är den moraliska auktoriteten i samhället, bär bördan av att peka samhället mot att anamma bästa moraliska praxis. Sådana sedvänjor bör vara i tandem med kyrkans religiösa övertygelse, eutanasi slutsats uppsats. Intressant nog har kyrkan varit på en krigande front med de flesta av den medicinska utvecklingen på senare tid, eutanasi slutsats uppsats. Dödshjälp undergräver livets helighet, som kyrkan eutanasi slutsats uppsats att bevara och främja, därav eutanasi slutsats uppsats relation.


Kristna tror på Bibelns läror, som strängt förbjuder att döda Best. Detta ställningstagande diskvalificerar automatiskt dödshjälp för en kristen oavsett omständigheterna. Förespråkarna för detta koncept har alltid försökt att belägga det med många oundvikliga omständigheter för att skapa ett intryck av att det inte finns något alternativ förutom dödshjälp själv. Det värde som tillskrivs livet bör gå utöver det som för närvarande ges av många. Kristendomen lär sina anhängare att värdera sina liv eftersom det är en gåva från Gud skaparen Jochemsen Att släppa taget om livet i dödshjälps namn skulle vara att avvika från Guds lära, vilket kan få långtgående och oönskade konsekvenser, eutanasi slutsats uppsats.


På ett indirekt sätt tycks förespråkarna för dödshjälp säga att livet bara är meningsfullt utan eutanasi slutsats uppsats. Detta perspektiv är emot kristen undervisning, vilket innebär att välkomna dödshjälp för en kristen är likvärdigt eutanasi slutsats uppsats frigöra sig från tron. Allvaret i den antagonistiska karaktären av förhållandet mellan religion och dödshjälp förvärras av den muslimska trons ståndpunkt i ämnet. Islam är precis som kristendomen en monoteistisk religion, som tror på en gudom, eutanasi slutsats uppsats, vem är livets upphovsman och därmed har rätt att bestämma över det Muhammad och Fauzi. Muslimerna överväger också att leva en gåva från Gud.


Den som propagerar för idéer om dödshjälp är brottsling enligt den muslimska trons normer, eutanasi slutsats uppsats. Hinduismen, precis som islam och kristendomen, motsätter sig dödshjälp starkt. För hinduer måste ahimsa livets helighet upprätthållas och att den bästa döden är en medveten död Nimbalkar Enligt hinduisk religiös övertygelse är livets helighet den högsta dygden. Detta kan inte brytas och därmed är dödshjälp eutanasi slutsats uppsats acceptabelt i den hinduiska religionen. Det faktum att de tre religiösa perspektiven alla avvisar dödshjälp som ett brott mot deras grundläggande läror och övertygelser antyder att dödshjälp är ett brott som inte alls bör uppmuntras, eutanasi slutsats uppsats.


Genom att misslyckas med det moraliska testet kan dödshjälp endast utövas av amoraliska karaktärer som inte är önskvärda i samhället. Konceptet av dödshjälp som förespråkas av dess förespråkare kan föra en patient till ett tillstånd av förtvivlan där patienten lätt ger upp livet och dör. Detta tillstånd bör inte uppmuntras. Alla människor behöver förstå att livet är mycket viktigt och bör bevaras oavsett rådande förhållanden. Genom att noggrant undersöka eutanasis principer framgår det att de stödjande idéerna är baserade på missuppfattningar, som ingen har levt för att skingra. Påstås att dödshjälp utförs för att lindra smärta och lidande, och därför är frågan som man bör svara innan man tänker på dödshjälp om det verkligen inte finns något lidande efter döden.


Om det var möjligt att fastställa eutanasi slutsats uppsats livet efter detta genom forskning eller erfarenhet, skulle förespråkare för konceptet ha skäl att stödja sitt påstående. De effekter som verkställandet av dödshjälp kan ha på, säg, eutanasi slutsats uppsats, familjemedlemmar eller eutanasi slutsats uppsats läkare som utför det kan visa sig vara farligt. Att bära bördan av att vara dödsorsaken kan ha negativa psykologiska konsekvenser, vilket understryker några av de grundläggande frågor som de som driver på för legalisering av dödshjälp måste ta itu med ingående innan de legaliserar den.


Det finns fall där patienten kanske inte kan ge instruktioner om dödshjälp och läkaren beslutar att gå vidare med dödshjälp utan tillstånd från en tredje part. I ett sådant fall bär läkaren direkt bördan av dödande och psykologiska konsekvenser som följer med det. Förespråkarna för dödshjälp presenterar dess påstådda fördelar för det allmänna för att skapa ett intryck av en ofarlig medicinsk utveckling som är värd så länge den ges en chans som många andra. Den här typen av resonemang undergräver livets helighet och är därför vilseledande. Dödshjälpsförespråkare hävdar också att det ger en patient möjlighet att välja mellan livskvalitet framför livets helighet där val av kvalitet är att välja döden Sanson et al.


Det är inte klokt att påstå att det finns eutanasi slutsats uppsats livskvalitet när livet i huvudsak har avslutats. Tyvärr hänvisas det till livsuppehållande maskiner eutanasi slutsats uppsats detta fall för det får dem att låta så oönskade. Även detta sätt att tänka är ett missvisande intryck, som syftar till att få människor att vilja sluta kämpa för att överleva som det borde vara fallet. Baserat på de tre påståenden om dödshjälp som gjorts är det tydligt att de påstådda fördelarna med begreppet dödshjälp egentligen inte är fördelar, utan snarare bara ursäkter från dem som vill legalisera konceptet. Begreppet dödshjälp har fått stor uppmärksamhet tidigare och det kommer att fortsätta att göra det så länge mänskligheten fortfarande existerar.


Tyvärr verkar många nationer värma upp tanken på att legalisera dödshjälp. Men oavsett om det är legaliserat eller inte, är det tydligt att detta koncept undergräver kärnan i mänsklig existens och därför bör läkare förbli orubbliga och stå fast för att upprätthålla sin goda utbildning och dess etos. Detta påstående gäller eftersom mänskligt liv är mycket viktigt och det måste bevaras trots lidande för smärta har botemedel, som är mycket mycket bättre än plågan dödshjälp. Dödshjälp ska behandlas som eutanasi slutsats uppsats brottet och dess förövare bör behandlas strikt i enlighet med lagen om de grips. Emanuel, Hesekiel. Goel, Viabhav.


Grewal, Bhajneek, Jennifer Harrison och David Jeffrey. Hurst, Samia och Alex Mauron, eutanasi slutsats uppsats. Jochemsen, Henk. Muhammad, Yusuf och Muhammed Fauzi. Sanson, Ann, Elizabeth Dickens, Beatrice Melita, Mary Nixon, Justin Rowe, Anne Tudor och Michael Tyrell, eutanasi slutsats uppsats. Terry, Peter. Behöver ett skräddarsytt uppsatsprov skrivet från grunden av en professionell specifikt för dig? certifierade skribenter online. Dödshjälp koncept.





arméuppsats



Ring nu! Beställ nu. Söka efter:. Beställ nu! Få anpassad uppsats från:. Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "Fördelar med att studera lokalt". Skrivet av akademiska experter med 10 års erfarenhet. Gratis essäprover om det givna ämnet "Drömfamilj". Du kan också beställa en plagiatfri skräddarsydd uppsats om ämnet från våra professionella uppsatsförfattare. Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "Sweet Memories Of My Childhood". Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "Effekter av den ryska revolutionen". Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "Varför vill du bli apotekare?


Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "Teknikens roll i ekonomisk utveckling". Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "American Psycho". Gratis uppsatsprov om det givna ämnet "History Of Newspaper". Han för fram fallet med Nederländerna, där frivillig aktiv dödshjälp är legaliserad, men fallen av dödshjälp är mycket låga i det landet. I U. S, enligt författaren, där livsuppehållande behandling är tillåten, är antalet patienter som vägrar detta alternativ lågt, vilket indikerar att väldigt få patienter faktiskt skulle vilja ha möjligheten till dödshjälp i USA. Brock hävdar att undersökningar har visat att en majoritet av amerikanerna vill legalisera dödshjälp, det vill säga att människor ska ha rätt att välja dödshjälp, om de vill ha det.


Frivillig aktiv dödshjälp kan leda till en fredlig död och slut på smärta för terminala patienter som genomgår outhärdligt lidande. Därför bör deras rätt att dö för att få slut på smärtan och lidandet inte förnekas. Äntligen lämnas den älskade bara för att minnas goda tider. Detta återställer värdighet för både patienterna och deras nära och kära. Brock fortsätter sedan att överväga motståndarnas argument och försök att riva dem som dåliga konsekvenser. Den första dåliga konsekvensen som Brock identifierar är patienternas oro och deras rädsla för läkare och medicin, om dödshjälp är tillåten. Folk skulle uppfatta läkare som mördare. Brock bestrider denna anklagelse med påståendet att aktiv dödshjälp endast bör tillåtas i fall som verkligen är frivilliga, då skulle ingen ha anledning att frukta läkare.


Det andra dåliga konsekvensargumentet handlar om de höga kostnaderna för sjukvård, medan dödshjälp är ett billigare alternativ. Författaren hävdar dock att det inte finns några bevis som gynnar erosion av kvaliteten på vården hos döende patienter som utnyttjade sin rätt att vägra behandling. Dessutom är det bara en mycket liten andel av människor som verkligen vill ha dödshjälp som finns i Nederländerna. Enligt det tredje dåliga konsekvensargumentet kanske folk inte känner sig fast beslutna att slåss om ett alternativ att dö finns tillgängligt. Författaren motarbetar detta argument med påståendet att rätten att vägra livsuppehållande behandling redan existerar, och det finns inga bevis som tyder på att andelen patienter som vägrar livsuppehållande behandling har ökat.


De andra dåliga konsekvenserna som Brock identifierar gäller förbudet mot mord och olaglig avrättning av dödshjälp. Brock hävdar att att avbryta livsuppehållande inte innebär att döda. Att införa strikta rutiner kan dessutom eventuellt eliminera eller allvarligt minska risken för fulspel. Brock fortsätter med att äntligen rekommendera ett system och en procedur för att ta itu med frågan om dödshjälp för att göra den fri från fel, fulspel och kontroverser. Följaktligen rekommenderar han att lagen endast bör tillåta kvalificerade läkare att utföra denna handling. Förfarandet bör vara väl fastställt och bör följas noggrant. Patienterna måste informeras och proceduren utförs på ett säkert sätt. De personer som ges behörighet att utföra denna handling bör begränsas och bör hållas ansvariga för sina handlingar.


Författarens poäng om att endast ett litet antal personer vill ha dödshjälp innebär att om ett större antal människor skulle vilja gå med dödshjälp, kan det förtjäna omprövning. Med andra ord, etiskt rätt eller fel beror på antalet personer, vilket är ett utilitaristiskt perspektiv. Enligt detta perspektiv är den största lyckan för det största antalet människor etisk. Å andra sidan talar författaren om individers rätt till självbestämmande. Dessa två etiska ståndpunkter är oförenliga; därför verkar författaren motsäga sig själv med sina argument.


Ännu en motsägelse som är uppenbar i författarens logik är följande: Flera fall av patienter som vägrar livsuppehållande behandling har sin grund i religion, medan samma religion är emot att begå självmord eller låta någon annan begå självmord. Dessutom talar författaren om fysisk smärta som drabbas av patienter som lider av terminal sjukdom, men hur är det med den psykiska smärtan? Att ta psykologiska fall i beaktande kan skada fallet med legalisering av dödshjälp eftersom antalet patienter kan öka. Dessutom är mätning av psykisk smärta opålitlig, vilket äventyrar fallet till förmån för dödshjälp. Det skulle finnas skyddsprocedurer på plats för att skydda patienter mot övergrepp på dödshjälp, enligt författaren.


Dessa inkluderar psykiatrisk utvärdering och tydliga fysiska tecken. Felaktig diagnos även med second opinion är inte särskilt sällsynt, medan en förhastad dödshjälp innebär dödsdom för dem. Det är nästan omöjligt att eliminera mänskliga misstag trots de strikta rutinerna. Sammanfattningsvis har Dan W Brock erbjudit ett systematiskt fall för legalisering av aktiv frivillig dödshjälp med ett antal argument och fall, men hans fall har brister och nackdelar. Dödshjälp är ett känsligt ämne och därför är ett rigoröst fall och debatt om ämnet motiverat. Författaren stödjer fallet med etiken om värdighet och valfrihet.


Emellertid bör ämnet liv och död också ta hänsyn till religion eftersom det är på liv och död som en individ möter religion på de mest intima nivåerna. Dessutom finns det ett stort antal frågor, inklusive förfarandena för att identifiera verkliga fall som förtjänar dödshjälp och eventuella bedrägerier som sannolikt kommer att uppstå i samband med legalisering som måste åtgärdas mer noggrant än det har varit. Brock, Dan W. Hastings Center-rapport. Vi accepterar provpapper från studenter via inlämningsformuläret. Om den här uppsatsen tillhör dig och du inte längre vill att vi ska visa den kan du göra anspråk på den så tar vi bort den. Fyll bara i formuläret för begäran om borttagning med alla nödvändiga detaljer, såsom sidplats och viss verifiering av att du är en sann ägare.


Observera att vi inte kan garantera att ogrundade anspråk kommer att uppfyllas. Obs: det här exemplet tillhandahålls av en student som du, använd det endast som en vägledning. ID För närvarande får obotligt sjuka droger och andra former av stöd för att lindra den fysiska smärtan och psykiska effekterna av att vara dödssjuka. Om denna palliativa vård är kompetent kan den möjligen befria den drabbade från mycket smärta och obehag och ge den drabbade en bättre livskvalitet. Vissa hävdar dock att dödshjälp är det rätta alternativet för de obotligt sjuka patienterna och föreställer sig att en rabatt inom tillgången till palliativ vård, eftersom dödshjälp är mer kostnadseffektivt än att förlänga livet för döende drabbade genom att tillhandahålla palliativ vård.


Lyckligtvis har avancerad medicinsk expertis gjort det möjligt att öka människans livslängd och hög livskvalitet. Palliativ och vård- och rehabiliteringsinrättningar är högre alternativa alternativ för att hjälpa funktionshindrade eller drabbade som närmar sig dödslivet i ett smärtfritt och bättre liv. Gud bara är medveten om när ett liv kommer att ta slut, vem är vi som ska avsluta ett liv och begrunda att det har nått sitt slut. För det tredje är dödshjälp dåligt på grund av det mänskliga livets helighet som ska värderas, oavsett ålder, samlag, ras, religion, social ställning eller deras potential för prestation.


De flesta av den icke-sekulära gruppen, särskilt islam, judar, hinduism och kristendom, går emot dödshjälp eftersom ett resultat av det bryter mot principen att livet är givet av Gud. Människoliv är heligt och en gåva från Gud och att därefter ta ett liv medvetet bör förbjudas utom endast för att skydda privatlivet eller skydda andra människors liv från fara. Till exempel nämnde filosofen Immanuel Kant att rationella människor borde hanteras som en avslutning i sig själva och inte till en sak annan. Den som drabbas av smärta är hälften av allt icke-sekulärt liv och en del av den allmänna mänskliga upplevelsen i en fallen värld.


Därför kan kroppslig och känslomässig smärta inte äntligen undvikas och utmanas att ta hand om hopp och uthållighet i alla situationer. Allt mänskligt liv, oavsett om det är i livmodern eller utanför, är ett heligt och gudgivet pris så att barmhärtighet dödande avlivning är moraliskt otillåtet. Föreställningen om heligt liv ligger bakom nästan all tro eller religiös lära om problemet med dödshjälp eller läkarassisterat självmord. Alla har privata rättigheter att bestämma sig för att stanna eller ge upp livet. Människor får vanligtvis inte ta sitt eget liv i sina armar. Dödshjälp förvandlas till ett sätt att begränsa hälsovårdskostnaderna och genom att legalisera kommer han att börja använda det för sin vinst. Gamla, senila människor som är svåra att ta hand om kommer att dömas till dödshjälp för att hjälpa sina hushåll att spara pengar genom att betala sina sjukhusbetalningar.


Dödshjälp kommer också att bli icke-frivilligt eftersom organisationer som arbetar för organtransplantation kommer att spela en viktig funktion för att försätta människor till dödshjälp för att få sina organ för transplantation. Dessutom, om kvinnor som går igenom depression uppmuntras att begå självmord och någon läkare får i uppdrag att göra upp hennes tankar för det, hur kan vi då avgöra om det var en frivillig dödshjälp av damernas egen vilja eller något som hon inspirerades av. att göra y hennes utövare. Det kommer att bli obegränsade problem om dödshjälp kommer att legaliseras i någon av dess varianter. I de tidigare förespråkarna för dödshjälp är benägna att argumentera på grund av medkänsla. Men när den palliativa och sociala vården förbättras blir detta argument mindre nödvändigt. Det kan också bli allt tydligare hos hospicepersonal att lidande blir mindre nödvändigt.


Det är också mer och mer tydligt från hospiceproffs att kämpande kan ha ett antal dimensioner, varav många skulle kunna lindras, till exempel genom att återupprätta en relation. Intressant nog befinner sig nackdelarna med vårdgivare i ett mer sofistikerat tillstånd. De behöver spekulera mer i sina drabbade, och kommunikationen är tidskrävande. Sjukvården bygger till största delen på att behandla sjukdomen, men i slutet av livet skiftar paradigmet från sjukdomen till patienten och patienten står i vårdens centrum.

No comments:

Post a Comment