Thursday, February 10, 2022

Prover på collegeuppsatser

Prover på collegeuppsatser



Jag såg besökare som släpade sitt bagage, kvinnor som bar shoppingkassar och prover på högskoleuppsatser vandra i trasiga kläder -- mångfalden i San Francisco. Men en enkel berättelse hjälpte mig att hantera dessa dödsfall och vidta åtgärder. Även om uppsatsen skiftar från denna lättsamma introduktion till mer allvarligt ämne kring tredje stycket, är skiftet inte abrupt eller skakande. är besatta av havet. Ta en titt på mitt sovsal, prover på högskoleuppsatser.





Law School College uppsatsprov



Att kolla in exempel på högskoleuppsatser är ett bra sätt att förbereda dig för att skriva ditt eget. I den här bloggen har vi 27 fantastiska exempel på högskoleuppsatser från några av de bästa universiteten i världen, inklusive Harvard, Stanford, prover på högskoleuppsatser, Cornell, UPenn, Yale med flera! Dessutom kommer du att lära dig hur du skapar en enastående högskoleuppsats steg för steg, så att din egen personlighet och dina erfarenheter verkligen kommer att lysa. Detta är exakt samma beprövade strategier som vi delar med våra egna studenter i vårt mycket eftertraktade konsultprogram för antagning till college. Vi håller inte tillbaka. Så låt oss dyka in! Obs: Om du vill navigera till specifika delar av artikeln, prover på högskoleuppsatser, klicka på "Artikelinnehåll" ovan på mobilen eller på höger skrivbord för att se en översikt över innehållet.


Uppmaning: The Prover på collegeuppsatser College Honor Code förklarar att vi "håller ärlighet som grunden för vårt samhälle. Återvändande prover på högskoleuppsatser en undervisningssession med massajkvinnorna, de andra elevernas upphetsade prat dansar runt mig när de diskuterar vår inbjudan till massajernas åldersceremoni. Ceremonin kretsar kring omskärelse av pubescenta män och kvinnor; framförs ofta med en vass sten prover på högskoleuppsatser inget bedövningsmedel. Det är en övergångsrit för massajerna. Min mage är en tight knut, föreställer barnen vi träffade idag och föreställer mig den smärtsamma proceduren som de snart kommer att genomgå.


De andra eleverna, glada över festen och de invecklade kostymerna, hoppas att tack vare inbjudan kommer att stärka vårt band med samhället. Jag tyngs dock av en djup känsla av obehag när det kommer till huvudattraktionen, omskärelserna. Vidare är ledaren för organisationen frånvarande; ska hon inte rådfrågas? Går jag med i gruppen och deltar i något som jag moraliskt är emot? Eller gör något åt ​​det? Att ha starka moraliska värderingar blir bara en kraftfull förändringsagent när man är villig att följa dem med handling, prover på högskoleuppsatser. Situationer, som den här, där jag känner en sjunkande känsla djupt i magen, hjälper mig att komma i konflikt med mina egna värderingar, vilket får mig att samla in mer information och på så sätt ta det första steget mot välgrundad handling.


Min viscerala reaktion kom specifikt från idén att titta medan jag inte gjorde något för att ingripa. Vidare var jag orolig att vår grupp som studenter skulle vara bedrövligt dåligt rustad att navigera i situationens nyanser, vilket potentiellt skulle kunna skada vår relation med samhället. Dessutom, på grund av vår koppling till en medicinsk organisation, kan vår närvaro misstolkas som ett stöd för säkerheten för dessa procedurer. Med potential att göra skada och utan en handlingskraftig plan på plats för att stoppa könsstympning, drog jag slutsatsen att jag inte med gott samvete kunde närvara vid ceremonin.


Även om jag hade bestämt mig för att jag inte kunde åka, kände jag mig fortfarande oroad över den potentiella inverkan av gruppens närvaro och ville få mer insikt i situationen innan jag beslutade mig för ett tillvägagångssätt. Jag delade mina bekymmer med min partner och en annan elev. Min sambo höll med mig, prover på högskoleuppsatser, och vi bestämde oss för att rådfråga hans läkare. Vi lärde oss snabbt att kanadensiska läkare inte är lagligt tillåtna att acceptera kvinnlig könsstympning, prover på högskoleuppsatser, vilket innebär att vårt deltagande i ceremonin kan få juridiska konsekvenser för vår läkarstyrda organisation. Med denna information i handen, prover på högskoleuppsatser, Jag visste att jag var tvungen att kontakta organisationsledaren om utflykten. Prover på collegeuppsatser förbjud vår grupp att närvara och begär att jag informerar de andra eleverna, som uppenbarligen var besvikna över att jag hade "fått resan inställd", prover på högskoleuppsatser.


Även om jag tror att mitt tillvägagångssätt var det rätta och att jag inte skulle ändra resultatet, när jag ser tillbaka önskar jag att jag hade uttryckt min oro tidigare; det kan ha gjort slutresultatet lättare för de andra eleverna att svälja. Trots detta, att vara ärlig när jag uttrycker mitt obehag med en situation och väljer en alternativ handling som är anpassad till mina värderingar har aldrig lett mig till att fatta ett beslut som jag ångrar. Även om det inte alltid är lätt att stå upp för det du tror på och göra det som är rätt, det är alltid värt det, och utan tvekan det enda sättet att leva ett liv utan ånger. Vill du ha vår hjälp med din ansökningsuppsats? Vill du lära dig att komma in prover på högskoleuppsatser Murgröna Prover på collegeuppsatser skola?


Kolla in vår video:, prover på högskoleuppsatser. En personlig uppsats eller en antagningsuppsats är den del av din högskoleansökan som gör att antagningskommittén kan få en starkare känsla av vem du är som kandidat. Som vårt exempel ovan visar skrivs det vanligtvis som svar på en uppmaning prover på högskoleuppsatser skolan; det är viktigt att vara uppmärksam på och svara på uppmaningen, eftersom den visar vad skolan hoppas kunna lära sig om dig. De flesta personliga uttalanden tenderar att variera från ord till ord i längd, prover på högskoleuppsatser. Strukturen på din uppsats kommer att följa strukturen för en akademisk uppsats, med en introduktion, huvuddel och en slutsats.


Din uppsats kommer att avslöja både dina hårda och mjuka färdigheter för antagningskommittén. Ur en teknisk synvinkel kommer det att visa upp dina skrivfärdigheter när det gäller organisation, tydlighet, berättande förmåga, och stavning och grammatik. Innehållsmässigt bör ett övertygande personligt uttalande berätta en historia som avslöjar något om din personlighet och vilka formgivande upplevelser du har haft i ditt liv. Kom ihåg att antagningskommittén inte bara söker akademiskt starka kandidater till sin skola - de vill hitta studenter som också passar bra för kulturen och värderingarna i deras institution. Den personliga uppsatsen är din chans att visa kommittén varför du är den bästa allroundkandidaten för antagning.


Eftersom den personliga uppsatsen avslöjar så mycket om dig som sökande, är det avgörande att skapa en enastående uppsats! Även om denna uppgift kan verka utmanande, är vi här för att guida dig genom skrivprocessen och de strategier du bör tillämpa varje steg på vägen. Att skriva en stark högskoleuppsats kräver mycket tid och ansträngning. Det bästa sättet att säkerställa framgång är att vara ordentligt förberedd innan du ens börjar skriva:. Avsätt tillräckligt med tid. Helst bör du avsätta veckor för att skriva din uppsats. Även om detta kan verka som en lång tid för en kort uppsats, är det viktigt att komma ihåg att en bra uppsats kräver flera utkast. Ju mer tid du ger dig själv att skriva och skriva om, desto starkare blir din uppsats. Att ge dig själv mer tid minskar också mängden stress du kommer att känna när du skriver, eftersom du kommer att kunna ta fart på dig själv genom hela processen istället för att behöva skriva det i sista minuten!


Kom ihåg att många amerikanska högskolor har rullande antagning så du vill förbereda din uppsats för när ansökan öppnas. Bekanta dig med skolans kultur. Uppmaningen till din uppsats kan avslöja något om kulturen i skolan och programmet som du söker till. Men det borde du också prover på högskoleuppsatser din egen forskning. Kolla deras sociala medier och se vilken typ av närvaro de har online. Gratis webbklass: Hur du får din högskoleansökan att sticka ut ","buttonText":"Registrera dig nu! Läs och läs om din uppsatsuppmaning. Läs varje uppmaning minst gånger och anteckna varje del av frågan.


Ta dig tid att tänka på varje fråga och låt den sjunka in, för att se till att din uppsats faktiskt kommer att ta upp alla komponenter i uppmaningen. Ingenting kommer att kasta ut din uppsats snabbare än att inte svara på uppmaningen, så du måste se till att din uppsats handlar om ämnet! Gör en lista över de egenskaper och erfarenheter du vill lyfta fram. En stark uppsats är selektiv prover på högskoleuppsatser innehållsvillkor. Gör en lista över viktiga saker som du kanske vill dela med dig av i ditt uttalande och gå igenom din lista noggrant. Tänka på:. Gräv sedan lite djupare och fundera på vad du lärde dig av varje upplevelse och hur det format dig som person. Prova de upplevelser som bäst svarar mot prompten, samtidigt som du visar upp dina starkaste egenskaper och mest positiva karaktärsdrag.


Skapa en disposition eller några grova anteckningar. Försök att skissa upp strukturen innan du börjar skriva uppsatsen. Att skriva ner dina idéer för introduktionen, huvudtexten och avslutningen är både en användbar uppvärmningsövning och en lugnande referens för dig när du börjar skriva ditt första utkast:. En stark introduktion bör inledas med en uppseendeväckande mening som omedelbart introducerar dig för din läsare på ett minnesvärt sätt. Din introduktion blir lättare att skriva eller skriva om och perfekt när du har en stark känsla för vad resten av din uppsats handlar om och hur din introduktion kan hjälpa till att rama in den på bästa sätt. Viktigast av allt, din uppsats ska visa, snarare än att bara diskutera, hur upplevelserna eller händelserna du skriver om informerade vem du är idag.


Även om din introduktion fungerar som ett första intryck för din läsare, är din slutsats den sista tanken eller insikten som borde göra att din läsare vill lära känna dig bättre, prover på högskoleuppsatser. Du kan använda din slutsats för att betona vad dina formativa erfarenheter har lärt dig och hur de fortsätter att forma och inspirera dig som person när du går in i nästa skede av ditt liv. Kolla in några tips för att ansöka till UC-skolor:. Oavsett vad uppmaningen är, här är några tips och strategier som är viktiga för att vara effektiva prover på högskoleuppsatser i vilken uppsats som helst:. Vi kan hjälpa! Skola: Cornell College of Architecture, prover på högskoleuppsatser, Konst, prover på högskoleuppsatser Planera.


Uppmaning: Vad är din "grej"? Det som ger dig energi eller engagerar dig så djupt att du tappar koll på tiden? Alla har olika passioner, tvångstankar, egenheter, inspirationer. Vad är ditt? Framför mig är en av prover på högskoleuppsatser fotografier som jag tänker skicka in till Charles Lewins Digital Photo Essay Competition. Det är en siluettbild av en lång, leende kvinna - min mamma - inramad mot bakgrunden av en vacker röd solnedgång. Den fotouppsatsen, som fångade skönheten hos tre generationer kvinnor i min familj, fortsatte med att vinna mig förstaplatsen i tävlingen.


Och ändå är det ögonblick som jag kommer att bära med mig för alltid det från 4 a. den natten. Jag var ett blygt, tyst barn och fotografering tillät mig att uppleva världen och kommunicera mina känslor som jag aldrig kunde förut, prover på högskoleuppsatser. De flesta av våra helger ägnades åt att ta bilder, från mikronaturfotografering på våra campingresor till eventfotografering för varje gemenskapsevenemang. Prover på collegeuppsatser då ställde jag ständigt frågor om varför en bild ser bättre ut än en annan. Utbildningen av dem prover på högskoleuppsatser år hjälpte mig att utveckla min känsla för estetiska placeringar, prover på högskoleuppsatser, inramning och positionering. Än i dag är jag besatt av att lära mig om den tekniska sidan av fotografi. Jag har ett naturligt analytiskt sinne prover på högskoleuppsatser finns vid sidan av min konstnärliga vision; och så dras jag mot att förstå exakt hur bländare, skärpedjup, slutartid, exponering, komposition och vitbalans kan användas som ett verktyg för konstnärlig kontroll i fotografering.


Jag älskar också att experimentera med olika stilar av fotografi. Även om konstfotografering är min passion, prover på högskoleuppsatser, Jag tillbringade ett par år som personalfotograf för min gymnasietidning. Detta utbrott på den journalistiska arenan prover på högskoleuppsatser att vidga mina vyer och överväga fotografiets sociala inverkan.





exempel på en argumenterande uppsats



Trots den nuvarande bristen på certifiering som erbjuds för yrket som jag söker, är jag utan tvekan kvalificerad. Jag kan berätta att en cayennepepparsås med inslag av lime och passionsfrukt är den perfekta kombinationen för att få fram de subtila jordnära undertonerna av din mikrovågsramen. Jag kan också berätta att en klick fyllig Louisiana habanero på min hemmagjorda vaniljglass fungerar som ett aptitretande komplement. För den verkligt modiga finsmakaren föreslår jag att du strö några generösa droppar Bhut Jolokia-sås ovanpå en skål chili. Var dock varnad; en droppe för mycket och du kanske finner dig själv som jag, gråtande över en överhopad skål med kidneybönor vid matbordet. Även om jag konsekvent försöker odla de mest sällsynta och mest sakkunnigt tillverkade flaskorna med smält krydda, som en oenofil som ibland smuttar på fem dollar flaskor vin, är jag varken kinkig eller petig.


Oavsett kvalitet eller kostnad, när den försiktigt virvlas, viftas och svischas; såserna väcker mina sinnen. Varje första smak, både överraskande men ändå subtilt bekant, har lärt mig glädjen över det okända och möjligheten i det oväntade. Min oupphörliga strävan efter pikantitet har inspirerat många resor, både smakrika och andra. Det har dragit mig in i djupet av souks i Marrakech, där jag köpte plåtburkar fyllda med Harissa. Även om chilisåsen verkligen förstärkte den robusta aromen av min tagine, var min mat inte det enda som berikades av denna utflykt.


Min erövring har också fört mig söderut, till Chiles dalar, där jag åt middag bland mapuche och smaksatte mina empanadas med en rökig krydda av Merkén. Det kanske ultimata testet av min sensoriska styrka inträffade i Kolkata, Indien. Det är den destillerade essensen av en kultur, som brinner med rik historia. Det är ett universellt språk som kommunicerar passion, smärta och förnyelse. Som en konstfullt ihopkokt varm sås innehåller mitt väsen omväxlande lager av sötma och djärvhet som omger en kärna som ständigt formas av mina upplevelser och äventyr. Kanske är mina svamppapiller kartlagda i en geografi som är unikt utformad för att uppskatta djärva smaksättningar. Kanske är dessa smaklökar särskilt mottagliga för krångligheterna i smakerna och smakerna som de observerar.


Min önskan att utmana mig själv, att stimulera mitt sinne, att uppleva livets fullhet i alla dess varianter och smaker. Du kan läsa ytterligare 19 exempel på högskoleuppsatser som gav studenterna acceptans till högskolor i högsta klass. Ta dessa gratis nedan! Författare: Shanaz Klassår: Princeton University Typ av uppsats: Vanlig ansökan Personligt uttalande Acceptanser från skolan: Princeton University, Duke University, Williams College, Boston College, Brandeis University, SUNY Binghamton, SUNY Stony Brook. Eftersom jag är en ivrig Game of Thrones-fanatiker, tycker jag om varje karaktär, scen och linje.


Eftersom jag själv är i ett relativt privilegierat samhälle kan jag bekräfta bristen på olika perspektiv - och ännu mer, bristen på verkliga problem. Istället har mitt liv plågats fruktansvärt av första världens problem. Och ja, jag har faktiskt gråtit över spilld ekologisk mjölk. Färre än tre måltider om dagen. Ingen extra filt under rekordstor vinterkyla. Inget rent vatten. Jag kanske är uttorkad efter en intensiv träning, men jag vet ingenting om fattigdom. Att förlora en älskad utomlands. Att tvingas lämna sitt hem. Jag kämpar med mina kamrater under klassdiskussioner, men jag kan ingenting om krig.


Förnekande av utbildning. Förnekande av religion. Förnekande av tal. Jag har en oändlig lista med friheter, och jag vet ingenting om förtryck. Att leva under ett strikt kastsystem. Omotiverade fördomar. Jag kan vara i en minoritetsgrupp, men jag vet ingenting om diskriminering. Flappers, speakeasies och jazz. Två världskrig. Personsökare, hippies och disco. Kungliga bröllop, stamceremonier och kinesiska nyår. Jag fastar under ramadan, men jag vet ingenting om andra kulturer. Fientliga politiska partier. Progressiv kontra retrospektiv. Rätt och fel. Jag är sjutton och jag kan ingenting om politik. Eftersom jag inte är exponerad för kulturen och perspektiven som utgör denna värld, vet jag att jag aldrig helt kan förstå någon eller något.


Men ironi är vackert. Att börja på vilken karriär som helst kräver att man fattar beslut på uppdrag av en gemenskap, oavsett om det är en grupp studenter, en patient eller solsystemet. Författare: Aja Klassår: Princeton University Typ av uppsats: Vanlig ansökan Personligt uttalande — Reflektera över en tid då du ifrågasatte en tro eller idé. Vad fick dig att agera? Skulle du fatta samma beslut igen? Acceptanser för skolan: Princeton University, MIT, University of Maryland, Stern College for Women, Queens College och City College. Jag gick nerför den ljusrosa stenvägen, uppför en ramp, förbi biblioteksbyggnaden och mot studentaktivitetscentret på universitetsområdet, med en stor brun kartong.


Ur lådan tog jag tag i min måltid, som var inslagen i två separata fack för flygplansmatsstil av plast; en behållare för sidan och en för huvuddelen. Jag försökte att inte påkalla uppmärksamhet på mig själv när jag lindade upp den täta dubbla plastfolien runt båda brickorna. Mina handlingar och metoder var desamma, men för första gången stack jag ut. Medan jag åt mina måltider, i labbet eller under föreläsningarna började jag ställa några frågor till mig själv. Var det värt att fortsätta att strikt följa mina seder i en sådan miljö? jag trodde. Hade jag råd att ta mig tid från labbet för att gå till kosherrestaurangen för att hämta lunch?


Fortsatte att klä sig i en lång kjol, under varma sommardagar och med ytterligare labbklädselkoder, värt besväret? Var det värt att sticka ut från de flesta andra? Min labbpartner och jag undersökte den aktuella frågan om antibiotikaresistenta bakteriestammar, som lämnade vissa bakterieinfektioner utan ett effektivt botemedel; detta var vår observation. Vi antog sedan att en alternativ destruktionsmekanism, genom att fysiskt skära upp bakteriemembranet, skulle vara mer effektiv. Med våra lila nitrithandskar, våra skyddsglasögon pressade mot våra ansikten, började min partner och jag förbereda våra små metallspån, innehållande en tunn beläggning av polymerblandningar, som skulle sticka membranen i bakteriecellerna.


Mitt experiment gick så småningom utöver det vetenskapliga förhållningssättet, eftersom jag ifrågasatte i mina tankar. Jag var tvungen att avgöra vad min övertygelse betydde för mig, för att hitta mitt eget svar. Jag kunde inte bara tolka resultaten av ett experiment, utan behövde hitta mina egna tolkningar. Jag upptäckte från mitt experiment och ifrågasättande i mitt sinne att mina praktiker skilde mig från andra, vilket gjorde det möjligt för mig att bilda relationer på grundval av gemensamt intresse eller personlighet, snarare än kulturella likheter, den sommaren. Jag värderade relationerna mer och bildade en djup förbindelse med min labbpartner, som jag hade funnit liknade mig på många sätt.


Den sommaren visade mig att frågorna i sig visade att mina metoder var värdefulla för mig och lämnade mig med ett starkare engagemang för min religiösa tro än vad jag hade tidigare. Författare: James Klass År: Princeton University Typ av uppsats: Vanlig ansökan Personligt uttalande Acceptanser från skolan: Princeton University. Enkelt uttryckt, min plats för inre frid är sätet för den där 50 fot långa flisen av kol och kevlar som kallas ett roddskal, som skär genom vattnet mitt i ett lopp. Det är något speciellt med ett roddlopp; den där 6 minuters, meter långa tour de force som många som verkligen har upplevt en och alla som har gått segrande kommer att beskriva som den mest smärtsamma och ändå den mest spännande aktiviteten de någonsin har varit en del av.


Smärtan av att rodda meter liknar inget annat jag någonsin upplevt. Mot slutet skriker lungorna efter syre, och benen, bröstet och armarna brinner som om kokande vatten har injicerats i varje por. Den mentala tuffheten som krävs för att dra sig igenom denna prövning, från det ögonblick det börjar göra ont 30 sekunder till det ögonblick du korsar mållinjen, är enorm. Det psykologiska tillståndet som inträds under ett lopp är ett oöverträffat fokus, drivkraft och vilja att vinna. Tävlingen börjar med sex båtar uppradade sida vid sida, spända och redo att kasta sig.


Det som var ögonblick innan en atmosfär av total tystnad förvandlas till en värld av brus. Jag tycker alltid att det är roligt att medan den spända tystnaden i ögonblicken före loppet så snabbt löses upp i buller från alla håll, kan en roddare faktiskt bara höra något av det under en förvånansvärt kort tid. Detta beror på att ungefär två minuter in i ett lopp börjar en roddare att tappa förståndet. Doften försvinner helt, beröringen är försumbar, hörseln löses upp i ingenting annat än köbens rop, och synen reduceras till ett porträtt av baksidan av roddaren framför dig.


Smärtan är intensiv, ja, men jag har känt det förut. Jag känner det ganska regelbundet faktiskt. Träningen en roddare går igenom för att förbereda sig för ett lopp börjar månader i förväg och består av att pressa sig själv till det yttersta; upprepade gånger försätta sig själv i positioner av smärta och obehag så att när det är dags för kritan är en roddare verkligen utan rädsla för vad som ligger framför honom. Så här känner jag när det blir tufft efter cirka två minuter: orädd. I dessa ögonblick känner jag mig oövervinnerlig; Jag känner att jag föddes till att göra precis det jag gör just då och där. I dessa ögonblick är jag helt och totalt nöjd. Författare: Amanda Klassår: Princeton University Typ av uppsats: Vanlig ansökan Personligt uttalande Acceptanser från skolan: Princeton University, Rutgers University. Joey var en söt, tioårig pojke som kunde dra nöje även i de mest prosaiska aktiviteter: fånga en ballong, lyssna på musik, se andra barn springa, hoppa och leka.


Men Joey själv var rullstolsbunden – han skulle aldrig kunna delta på samma sätt som hans vänner utan fysiska funktionshinder kunde. Joey var det första barnet som tilldelades mig när jag började arbeta som volontär för Friendship Circle, en organisation som parar tonårsvolontärer med barn med särskilda behov. Redan från början var jag tacksam för att jag blev matchad med detta söta, lättsamma barn; Jag kände en enorm lättnad över hur enkelt mitt frivilliga engagemang med Joey kunde vara. Helt enkelt genom att köra min vän genom kaklade hallar och blåsiga trädgårdar, underhöll jag honom samtidigt och inspirerade andra med mina vänliga handlingar. Men ärligt talat, under min tid med Joey, kände jag mig mer än lite dygdig och nöjd med mig själv.


Där kunde jag imponera på alla med mitt engagemang för Joey, med bara minimal ansträngning från min sida. Jag var självbelåten i min komfortzon, säker på att jag förstod vad medkänsla handlade om. Benägen till ilska, aggressiv, ibland våldsam Jag har ärret som bevisar det. Varje söndag med Robyn var en utmaning. Yoga, dans, matlagning, konst, tennis - ingen av dessa aktiviteter höll hennes intresse länge innan hon oundvikligen skulle kasta ut ett utbrott eller gå till ett hörn för att sura eller slåss med de andra barnen. Hon växlade mellan att slå armarna runt min hals, förklara för alla som gick förbi att hon älskade mig, och att kliva i mina armar och skrika åt mig att lämna henne ifred.


Jag var nära min bristningsgräns, redo att sluta. Trötta ögon. Trötta, men uppskattande leenden. En insikt slog mig då: jag var bara med Robyn en dag i veckan. Under resten av veckan var Robyn ensam ansvar för sina föräldrar. Samma föräldrar som en gång anförtrodde mig att Robyn inte betedde sig annorlunda hemma än hon gjorde på vänskapscirkeln med mig. Det fanns till och med ögonblick när Robyn förvandlades till ett av de sötaste barn jag någonsin träffat. Men hon var ingen Joey. Söta, lättsamma Joey. Joey som jag trodde hade lärt mig sann empati. Hur kunde jag inte ge dem en kort paus varje vecka, från arbetet med att ta hand om henne? Var jag uppriktigt en empatisk person om jag bara kunde vara det när det var lätt?


Var jag verkligen medkännande för att andra trodde att jag var det? Framsteg sker i steg. De första stegen var de jag tog med Joey, min tidigaste erfarenhet av volontärarbete. Ta tag i dessa uppsatser nedan. Författare: Martin Klassår: Princeton University Typ av uppsats: Vanlig ansökan Personligt uttalande Acceptanser från skolan: Princeton University, University of California Berkeley, University of California Davis, University of California Santa Cruz, CSU Sonoma, CSU Long Beach, CSU San Jose, CSU Chico, New York University. Jag tror att varje person formas av sina erfarenheter, oavsett om de är positiva eller negativa. Jag har påverkats av många händelser och utmaningar, både personligt och socialt, som har gjort mig till den jag är idag.


Jag föddes i Concepcion de Buenos Aires i Jalisco, Mexiko. Min pappa bodde inte alltid hos oss och arbetade med manuellt arbete i USA var tredje månad för att ge inkomst åt oss som flyttade mellan USA och Mexiko när han kunde. När jag var sex år immigrerade min spansktalande familj till USA. Väl här i USA tyckte jag att engelska var svårt att lära sig i skolan eftersom det var helt nytt för mig. Engelsktalande elever var alltid tvungna att översätta åt mig, vilket motiverade mig att bli flytande färdig i tredje klass. Efter en lång dag i första klass brukade jag somna när motorn spinnade i min mammas Honda Odyssey, trots att det bara var 5 minuters bilresa hem. När jag växte och tog examen i hagelgevärssätet blev det naturligt och roligt att titta ut genom fönstret.


När jag såg min värld passera genom det smutsiga glaset skulle jag dagdrömma vad jag kunde göra med den. I grundskolan visste jag redan min karriärväg: jag skulle bli världens kejsare. Medan jag satt i bilen och såg milen passera, utvecklade jag planen för mitt imperium. Jag resonerade att för att världen ska fungera smidigt måste den se presentabel ut. Jag skulle tilldela folk, det passande namnet Fixer-Uppers, att fixa allt som behövde fixas. Den där gamle mannen nere på gatan med flisande färg på sitt hus skulle få en ny päls på nolltid. Pojken som av misstag slängde sin frisbee på skolans tak skulle få tillbaka den. Den stora gropen på Elm Street som min mamma lyckades träffa varje dag på väg till skolan skulle fyllas igen. Det var helt vettigt!


Alla människor som inte hade ett jobb kunde vara Fixer-Uppers. Jag var som en tioårig FDR. Sju år på vägen tar jag fortfarande en andra blick på trottoarsprickorna och tänker på mina Fixer-Uppers, men nu gör jag det från förarsätet. Hur mycket jag än skulle njuta av det, accepterar jag nu att jag inte kommer att bli världens kejsare, och att Fixer-Uppers måste vara kvar i min biltursföreställning. Eller gör de? Jag har alltid föreställt mig en Fixer-Upper som en leende man i en orange T-shirt. Kanske kan en Fixer-Upper istället vara en lång tjej med en djup kärlek till Yankee Candles. Kanske kan det vara jag. Bridget the Fixer-Upper kommer att vara något annorlunda än den imaginära som målar hus och hämtar frisbees.


Jag hade turen att upptäcka vad jag brinner för när jag var nybörjare på gymnasiet. En självantagen Phys. missbrukare, jag anmälde mig frivilligt för att hjälpa till med den anpassade idrottsklassen. På min första dag fick jag veta att det var för elever med utvecklingsstörning. För att vara ärlig så var jag riktigt nervös. Jag hade inte haft så mycket interaktion med elever med särskilda behov tidigare och var inte säker på hur jag skulle hantera mig själv runt dem. Lång historia kort, jag fastnade. Tre år har gått att hjälpa till i APE och så småningom bli lärare i sommarprogrammet Applied Behaviour Analysis. Jag älskar att arbeta med eleverna och se hur de utvecklas. När det sista året kom började collegemöten och min rådgivare frågade mig vad jag ville göra för en karriär, jag sa inte världens kejsare.


Istället sa jag till honom att jag ville bli styrelsecertifierad beteendeanalytiker. En BCBA hjälper till att utveckla inlärningsplaner för elever med autism och andra funktionshinder. I princip skulle jag få göra det jag älskar resten av mitt liv. Han skrattade och berättade att det var en trevlig förändring att en sjuttonåring visste så specifikt vad hon ville göra. Jag log, tackade honom och gick. Men det föll mig att, medan mitt önskade yrke var bestämt, var mitt sanna mål i livet fortfarande att bli en Fixer-Upper. Så jag kanske blir som Sue Storm och hennes alter-ego, den osynliga kvinnan.


Jag ska göra en sak under dagen och sedan ägna min lediga tid åt att hjälpa människor där jag kan. Istället för att flyga som Sue, men jag kommer att välja en trevlig prestandabil. Min barndoms jag skulle uppskatta det. När man jämför Bridgets essä med Stephens är de två tillvägagångssätten väldigt olika. Det viktigaste de har gemensamt är att de använder livstidshändelser för att skapa en engagerande och intressant berättelse. Och de är de två nycklarna till vilken bra uppsats som helst. Berättelsen som berättas i uppsatsen utspelar sig i kronografisk ordning. Hans utspel av tiden är undertecknad i varje stycke:.


Eller gör de?. En kort mening används för att skapa den känslomässiga upplösningen av antagningsuppsatsen. Här går Bridget från att vara nervös över att hjälpa elever med funktionsnedsättning till att bli fast. Slangen betonar också denna del av brevet. Så genom att ändra meningsstrukturen framhäver Bridget sina känslor och uppmärksammar hennes personlighet och känslomässiga drift. Detta ger antagningsuppsatsen en fantastisk och unik röst. För att få kroken att fungera bättre behövde Bridget förklara varför bilar var mer kopplade till idén eller kanske har tagit bort saken om bilar och använt utrymmet från någon mer relevant. Kärnan i uppsatsen är denna erfarenhet som gav henne självförtroende och kunskap om vad hon ville hjälpa till att fixa i världen.


Trots detta glossar Bridget över vad det var med upplevelsen som fick henne att känna så här och vad upplevelsen egentligen innebar i uppsatsen. Exakt vad var hennes upplevelse här? Undrar du hur denna resurs och lagret av gamla brev kan göra din egen antagningsuppsats bättre? Här är några idéer om hur du kan använda informationen vi har tillhandahållit här. Här är en checklista med frågor som hjälper dig att analysera och fundera över de andra uppsatser som vi har samlat in. Granska den inledande meningen och förklara varför den fungerar så bra? Hur fångar det dig och får dig att vilja läsa vidare? Hur beskriver författaren anekdoten? Vilka sinnen använder författaren för att förmedla berättelsen?


Gör dessa sensuella beskrivningar berättelsen visuell? Var breder sig den smala anekdoten in i författarens större perspektiv? Hur kopplar författaren den smala upplevelsen till den större bilden? Och vilken egenskap, egenskap eller färdighet betonar anekdoten och hur? Vad är tonen i uppsatsen? Och hur frammanar det denna ton? Är det roligt - var kommer i så fall humorn ifrån? Är det sorgligt och rörande? Kan du hitta bilderna som beskriver denna känsla? Hur bidrar ordvalen till tonen i stycket? Hur skulle du förbättra uppsatsen? Saknar det något? Är rösten unik? Om de frågade dig om råd, hur skulle du ge dem råd??


Dessa essäer bygger på att skapa en känslomässig förbindelse med läsaren genom att författaren beskriver en scen från deras liv i detalj. Det spelar ingen roll om scenen är dramatisk eller från en del av vardagen; det ska vara personligt och avslöjande om dig. Den borde få din individualitet att lysa igenom, och läsaren borde se dig igenom den. De bästa texterna dyker upp först när något har skrivits om några tusen gånger. Som sådan är det bäst att börja skriva dina antagningsbrev tidigt. På så sätt har du tid att förmedla det, få feedback och skriva om. Det bästa rådet när du redigerar något är att lägga i en låda i några dagar och bara glömma det och återkomma till det med nya ögon.


Är det något som behövs? Är allt vettigt? Är orden starka? Är din röst där? Redigera den, lägg undan i några dagar och upprepa cykeln. Beställ nu. Hem Så fungerar det Priser Bloggrecensioner Uppsatsexempel Beställ nu. Bästa exemplen på collegeuppsatser. De gemensamma egenskaperna Framgångsrik College Essay Innehåller. En tydlig strukturerad plan. Börja smått — Expandera sedan. Berättelser Dessa författare vet hur man berättar en berättelse. Hur man skriver en kort uppsats. Varför är college så dyrt? Helst bör du avsätta veckor för att skriva din uppsats. Även om detta kan verka som en lång tid för en kort uppsats, är det viktigt att komma ihåg att en bra uppsats kräver flera utkast.


Ju mer tid du ger dig själv att skriva och skriva om, desto starkare blir din uppsats. Att ge dig själv mer tid minskar också mängden stress du kommer att känna när du skriver, eftersom du kommer att kunna ta fart på dig själv genom hela processen istället för att behöva skriva det i sista minuten! Kom ihåg att många amerikanska högskolor har rullande antagning, så du vill förbereda din uppsats för när ansökan öppnar. Bekanta dig med skolans kultur. Uppmaningen till din uppsats kan avslöja något om kulturen i skolan och programmet som du söker till. Men du bör också göra din egen forskning. Kolla deras sociala medier och se vilken typ av närvaro de har online. Gratis webbklass: Hur du får din högskoleansökan att sticka ut ","buttonText":"Registrera dig nu!


Läs och läs om din uppsatsuppmaning. Läs varje uppmaning minst gånger och anteckna varje del av frågan. Ta dig tid att tänka på varje fråga och låt den sjunka in, för att se till att din uppsats faktiskt kommer att ta upp alla komponenter i uppmaningen. Ingenting kommer att kasta ut din uppsats snabbare än att inte svara på uppmaningen, så du måste se till att din uppsats handlar om ämnet! Gör en lista över de egenskaper och erfarenheter du vill lyfta fram. En stark uppsats är selektiv vad gäller innehåll. Gör en lista över viktiga saker som du kanske vill dela med dig av i ditt uttalande och gå igenom din lista noggrant. Tänka på:. Gräv sedan lite djupare och fundera på vad du lärde dig av varje upplevelse och hur det format dig som person.


Prova de upplevelser som bäst svarar mot prompten, samtidigt som du visar upp dina starkaste egenskaper och mest positiva karaktärsdrag. Skapa en disposition eller några grova anteckningar. Försök att skissa upp strukturen innan du börjar skriva uppsatsen. Att skriva ner dina idéer för introduktionen, huvudtexten och avslutningen är både en användbar uppvärmningsövning och en lugnande referens för dig när du börjar skriva ditt första utkast:. En stark introduktion bör inledas med en uppseendeväckande mening som omedelbart introducerar dig för din läsare på ett minnesvärt sätt. Din introduktion blir lättare att skriva eller skriva om och perfekt när du har en stark känsla för vad resten av din uppsats handlar om och hur din introduktion kan hjälpa till att rama in den på bästa sätt.


Viktigast av allt, din uppsats ska visa, snarare än att bara diskutera, hur upplevelserna eller händelserna du skriver om informerade vem du är idag. Även om din introduktion fungerar som ett första intryck för din läsare, är din slutsats den sista tanken eller insikten som borde göra att din läsare vill lära känna dig bättre. Du kan använda din slutsats för att betona vad dina formativa erfarenheter har lärt dig och hur de fortsätter att forma och inspirera dig som person när du går in i nästa skede av ditt liv. Kolla in några tips för att ansöka till UC-skolor:. Oavsett vad uppmaningen är, här är några tips och strategier som är viktiga för att skriva effektivt i alla uppsatser:.


Vi kan hjälpa! Skola: Cornell College of Architecture, Art, and Planning. Uppmaning: Vad är din "grej"? Det som ger dig energi eller engagerar dig så djupt att du tappar koll på tiden? Alla har olika passioner, tvångstankar, egenheter, inspirationer. Vad är ditt? Framför mig finns en av de fotografier jag tänker skicka in till Charles Lewins digitala fotouppsatstävling. Det är en siluettbild av en lång, leende kvinna - min mamma - inramad mot bakgrunden av en vacker röd solnedgång. Den fotouppsatsen, som fångade skönheten hos tre generationer kvinnor i min familj, fortsatte med att vinna mig förstaplatsen i tävlingen.


Och ändå är det ögonblick som jag kommer att bära med mig för alltid det från 4 a. den natten. Jag var ett blygt, tyst barn och fotografering tillät mig att uppleva världen och kommunicera mina känslor som jag aldrig kunde förut. De flesta av våra helger ägnades åt att ta bilder, från mikronaturfotografering på våra campingresor till eventfotografering för varje gemenskapsevenemang. Redan då ställde jag ständigt frågor om varför en bild ser bättre ut än en annan. Träningen under dessa tidiga år hjälpte mig att utveckla min känsla för estetiska placeringar, inramning och positionering.


Än i dag är jag besatt av att lära mig om den tekniska sidan av fotografi. Jag har ett naturligt analytiskt sinnestillstånd som finns vid sidan av min konstnärliga vision; och så dras jag mot att förstå exakt hur bländare, skärpedjup, slutartid, exponering, komposition och vitbalans kan användas som ett verktyg för konstnärlig kontroll i fotografering. Jag älskar också att experimentera med olika stilar av fotografi. Även om konstfotografi är min passion, tillbringade jag ett par år som personalfotograf för min gymnasietidning.


Detta utflykt till den journalistiska arenan bidrog till att vidga mina vyer och överväga fotografiets sociala inverkan. Dessa böcker fick mig att tänka djupt på fotografins konstnärliga förtjänst och sociala inverkan och inspirerade mig att anmäla mig som frivillig fotograf på det lokala samhällscentret. Jag minns när en äldre dam, lite självmedveten om sitt utseende, bad mig ta ett foto av henne i sin aftonklänning vid ett insamlingsevenemang. När jag visade henne bilden jag tog förvandlades hennes uttryck från ångest och obehag till stolthet och självförtroende, precis som min mamma den ödesdigra tisdagskvällen.


Skola: Cornell College of Arts and Sciences. Berätta för oss om de studieområden du är peppad på att utforska, och specifikt varför du vill ägna dig åt dem i vår College. När jag växte upp var jag ditt genomsnittliga besvärliga barn. Jag lämnade sällan in läxor i tid, jag hamnade ofta i internering och jag föredrog videospel framför någon annan aktivitet. Det här var jag tills jag var 14 - och det var då allt förändrades, tack vare Mr. Robert Brown. Jag placerades i Mr. Brown trodde att varje elev kunde bli intresserad av engelsk litteratur, med rätt bete, och för mig var betet science fiction-romaner. Han identifierade min begynnande böjelse för vetenskapsbaserade fantasivärldar, baserat på mitt intresse för videospel, och gav mig några utvalda verk av Isaac Asimov, Ursula Le Guin och Frank Herbert.


På några dagar var jag fast. När jag ser tillbaka kan jag förstå hur djupt omvälvande den perioden i mitt liv var. Science fiction uppfyllde alla mina naturliga böjelser för en utforskning av fantasi och förundran inom gränserna för en regelbunden värld. Samtidigt väckte det i mig ett djupt och bestående intresse för större frågor om filosofi, sociologi, teknologi och etik. Jag hade en nyfunnen kärlek till inte bara engelsk litteratur, utan även fysik, biologi, kemi och matematik och mina totala betyg förbättrades enormt. Jag tog ofta upp projekt för extra kredit bara för att jag skulle kunna utforska ett speciellt nytt ämne som jag var besatt av. Specifikt älskade jag att ta upp parallella projekt i olika klasser eftersom jag älskade att utforska två olika sidor av samma viktiga fråga.


Den här sortens tvåsidiga utforskning av ämnen är något jag vill ägna mig åt under hela mitt liv. Med tiden utökades mitt intresse för fiktiva utforskningar av sociovetenskapliga frågor till den verkliga världen. I synnerhet utvecklade jag ett intresse för biotekniska innovationer som genterapi, läkemedelsteknik och bioteknik inom jordbruket och jag startade till och med en YouTube-kanal för att ge kommentarer till de senaste vetenskapliga nyheterna. Jag organiserade en informationskampanj som lyfte fram deras slappa integritets- och dataskyddsvillkor. Tack vare våra ansträngningar reviderade företaget sina villkor för att säkerställa större integritet för den genetiska informationen för alla deltagare.


Denna erfarenhet väckte mitt intresse för medicinsk etik som en karriär och jag söker nu aktivt efter en utbildning som gör det möjligt för mig att driva både de vetenskapliga och filosofiska frågorna relaterade till teknik, samhälle och etiska begränsningar. Även om jag vet vad jag så småningom vill studera, är det också särskilt viktigt för mig att fortsätta bygga min kunskapsbas inom både humaniora och naturvetenskap, innan jag förklarar min huvudämne. Den holistiska, balanserade läroplanen på din skola ger mig denna frihet. På Cornell kommer jag att få chansen att skaffa mig mentorer inom filosofi OCH biologi, interagera med studenter som har olika ämnesintressen och slutföra en oberoende forskningsstudie i valfritt ämne som jag väljer. Och ändå var den kärleken till tv-spel det första steget i min resa mot att hitta svar på vår tids största sociofilosofiska och vetenskapliga frågor.


Jag hoppas att Cornell College of Arts and Science kan vara nästa steg i den resan. Skola: Princeton University. Uppmaning: På Princeton värdesätter vi olika perspektiv och förmågan att ha en respektfull dialog om svåra frågor. Dela en tid när du hade en konversation med en person eller en grupp människor om ett svårt ämne. Vilken insikt fick du och hur skulle du införliva den kunskapen i ditt tänkande i framtiden? Som kapten för mitt basketlag på gymnasiet har jag lett mitt lag till många surt förvärvade segrar och några förkrossande förluster.


Men det svåraste ögonblicket i min fotbollskarriär ägde rum utanför planen. Det var morgonen efter vår sista match för säsongen när Tyler, en av mina klasskamrater, kom fram till mig för att be om en tjänst. Tyler tog sig tid att förklara för mig hur det fick honom att känna att se sin identitet maskerad som en kostym. Det var en uppenbarelse för mig att lära mig hur traumatiserad han kände sig vid varje match. Det var ett kort samtal som fick mig att tänka om många saker jag hade tagit för givet; till slut blev jag upplyst och ödmjuk. När det gäller mig är jag nu själv medlem i Hands-On-organisationen och jag vill fortsätta använda min röst för att skapa medvetenhet kring de frågor som påverkar minoriteter i vårt land.


Uppmaning: Princeton har ett långvarigt engagemang för service och samhällsengagemang. Berätta för oss hur din berättelse korsar eller kommer att korsa dessa ideal. Jag var 14 när jag träffade Jennifer på den lokala avdelningen för alfabetiseringsvolunteers and Advocates LVA. Vid den här tiden gick jag igenom de grundläggande rörelserna av volontärarbete utan att verkligen förstå effekten eller betydelsen av vad jag gjorde. Jennifer var en invandrare från Mexiko och gick på min datorkunskapsklass på LVA. Hon var en av få nya invandrare som kunde tala engelska flytande, och därför fungerade hon som inofficiell översättare på vårt LVA-center. Hon berättade att för henne var det ett privilegium att få göra detta för andra och de största irritationerna var auktoritetspersoner som visade otålighet, diskriminering och grymhet mot invandrare.


Hennes ord hade en bestående inverkan på mig och från det ögonblicket såg jag så många fall av orättvisa, grymhet och orättvisa som jag inte ens hade registrerat tidigare. Jag bestämde mig för att anställa en spansklärare på heltid och inom ett par år var jag nästan flytande i spanska. Arbetar med högskoleansökningar? Kolla in våra tips nedan:. Skola: Stanford University. Uppmaning: Stanford-gemenskapen är djupt nyfiken och drivs av att lära sig i och utanför klassrummet. Reflektera över en idé eller erfarenhet som gör dig genuint entusiastisk över att lära dig. Jag har alltid tyckt om mina engelska litteraturklasser och Mrs.


Vår tilldelade läsning var Pride and Prejudice av Jane Austen. Det var min första Austen-roman, och i själva verket var det den första klassiska romanen jag hade läst från den historiska perioden. När Mrs. Sutherland gav oss friheten att skriva vår engelska Lita finaluppsats om vilket ämne som helst, jag valde att skriva om den sociala strukturen under Regency-eran. Denna uppsats väckte mitt intresse för socialhistoria som ett studieområde, och därefter läste jag så många böcker jag kunde om Englands sociala, kulturella och ekonomiska historia. Varje nytt ämne jag läste om fick mig att reflektera över hur sociala seder och vardagliga sociala ritualer bildas som ett resultat av tidens stora ekonomiska, militära och affärshändelser.


Den där ena terminen av engelsk litteratur introducerade mig till en helt ny värld av lärande, ifrågasättande och debatt, och så småningom hjälpte mig att definiera vad jag vill studera på college. Tack Mrs. Uppmaning: Så gott som alla Stanfords studenter bor på campus. Skriv en lapp till din framtida rumskamrat som avslöjar något om dig eller som hjälper din rumskamrat – och oss – att lära känna dig bättre. Det viktigaste du borde veta om mig är att jag lever i ett tillstånd av organiserat kaos, både i mitt sinne och utanför det. Till exempel älskar jag att lära mig om nya ämnen och mitt favoritsätt att lära mig är att läsa så mycket jag kan medan jag dricker rikliga koppar te.


Förbered dig på att ofta se stora högar med böcker om min senaste hyper-besatthet ligga runt! Jag är faktiskt också en väldigt traditionell student. För mig handlar lärande inte bara om lektioner och läxor och uppgifter. Jag gillar att ta med mig mitt lärande hem och att prata om ämnen som väckte mitt intresse med mina vänner. Till exempel, igår i AP Biology, lärde vi oss om invasiva arter och deras inverkan på ekologi. Detta fick mig att fundera på hur människor i vår nuvarande form kan betraktas som en invasiv art, och jag hade senare ett intressant samtal med min vän om huruvida naturliga korrigeringar redan kunde inträffa som svar. Tillsammans med mina högar av böcker kan du förvänta dig att jag tar hem många idéer, erfarenheter och spekulationer att diskutera med dig, kanske över en kopp te!


Uppmaning: Berätta för oss om något som är meningsfullt för dig och varför? Jag är en passionerad förespråkare för universell hälsovård och specifikt rättvis och icke-diskriminerande tillgång till hälsovård för människor i alla samhällen. Ett av mina mål med att bedriva en utbildning i medicin kombinerat med folkhälsopolitik är att vidta konkreta åtgärder mot min övertygelse. Mina föräldrar hade båda minimilönejobb utan förmåner. Utan sjukförsäkring, utan täckning, var vården, för oss, en lyx. Jag minns när jag var 12, min mamma, som vid den tiden hade ett odiagnostiserat diabetestillstånd, fick insulinchock och nästan dog. Min mamma överlevde, och det gjorde vår familj också, men dåtidens lidande lever fortfarande med mig.


Det visar min önskan att vara den bästa möjliga läkaren jag kan vara, och betjäna samhällen som behöver min hjälp. Skola: Harvard University. Uppmaning: Harvard Colleges uppdrag är att utbilda våra studenter att bli medborgare och medborgarledare för samhället. Vad skulle du göra för att bidra till dina klasskamraters liv för att främja detta uppdrag? Istället för att leda genom att försöka peka ut sig själv bland kamrater, tror jag att verkligt ledarskap kommer genom att åstadkomma påtaglig förändring i livet för dem omkring dig. En riktig ledare är först och främst en medborgare, en kamrat och ett stöd för omgivningen. Min känsla för ledarskap har formats av min far, vars nästan 25 år inom folkbildning har påverkat hundratals elever positivt.


Varje år kom han hem den sista dagen på ett läsår med dussintals kort och presenter, från både nuvarande studenter som tog examen och tidigare elever som kom förbi för att tacka honom ibland år efter att ha varit hans elever. Han var en ledare – någon som hjälpte andra att lära sig att hitta sig själva, snarare än att styra sina handlingar eller ord genom konventionell auktoritet. Eftersom jag också hoppas att bli lärare har detta gett mig viktig erfarenhet som hjälpt mig att bättre förstå vilken typ av kommunikations- och tidshanteringsförmåga som behövs för att hjälpa människor att övervinna sina pedagogiska hinder, särskilt när det gäller deras skrivförmåga.


Att träna inom sport är ett annat ledarskap som jag hoppas kunna behålla på Harvard. Styrkelyft har haft en stor plats i mitt fritidsliv under gymnasiet och jag blev glad över att höra att Harvard har en konkurrenskraftig styrkelyftklubb. Detta går tillbaka till måttstocken för att uppmuntra andras framgång och välbefinnande – styrkelyftklubben erbjuder en möjlighet där jag kan vidareutveckla dessa färdigheter tillsammans med mina andra skivstångsentusiaster. Genom att lyfta upp sig själv och andra passerar vi så småningom en tröskel till att bli kunskapsfyrar, förebilder för etiskt och effektivt agerande och medborgarledare.


Allt detta stimulerar ytterligare min önskan att undervisa efter min tid på Harvard. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad att mina nuvarande passioner inom skrivande och styrkelyft kommer att ge möjligheter där jag kan vidareutveckla mina ledaregenskaper på ett sätt som förbättrar min förmåga att lära dem till andra. Jag kommer att sträva efter att fortsätta vara en stödjande kamrat och samarbetspartner vilket är en viktig grund för att bli en sann ledare och utbildare. Harvard är på alla sätt den bästa möjliga miljön för att fortsätta denna utveckling och uppmuntra den även hos mina medstudenter.


Skola: University of Pennsylvania. Uppmaning: Hur upptäckte du dina intellektuella och akademiska intressen och hur kommer du att utforska dem vid University of Pennsylvania? Att inse hur oändligt fascinerande biologi kan vara är ett minne genomsyrat av den speciella lukten av formaldehyd. Mina föräldrar har sedan dess berättat för mig att jag var överväldigad av fascination i det ögonblicket, uppriktigt förvirrad av det som omgav mig. Min mamma skrattade och min pappa försökte lugnt förklara, i småbarnstermer, hur mycket smärta denna person led.


Detta planterade ett frö som sedan dess har mognat till en djup förståelse för komplexiteten i levande system. Och, i dystrare termer, en känslighet för hur dessa system kan kortsluta och skapa en dominoeffekt av dysfunktion som resulterar i allt från urinsyrakristaller i knogar till sammanfogade tvillingar. Hur märkligt det än kan vara, kommer min livslånga besatthet av medicin och biologi ut ur detta märklighetsfyllda rum, dess vagt sammandragande luft och omöjligt tjocktarm som sitter halvvägs upp för trappan. Uppmaning: Hos Penn sker lärande och tillväxt även utanför klassrummet.

No comments:

Post a Comment